Ursprungligen postat av lilleandreas
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
spö till abbore
Collapse
X
-
CWC / BFT Buster Jerk Stiff ?Ursprungligen postat av FlodebananSäg ett spö man inte känner när man får löv på kroken med?
Kunde inte låta bli, sorry.
Kommentera
-
Gunnar Jansson
Egen funnen fisk mest värd.
Beast Master utan tvekan. Ett av det bästa spöna och prisvärda man kan köpa för pengar just nu. Antingen det lite kraftigare 7 footaren vikt 10-30. Eller 7 footaren på 5-20 gram. 10-30 gramms spöet. Ul spöet är hur skönt som helst det med. Fördel att åter nämna. Bra pris. Sicc ringar. Fin finsish. Spänstiga. Skönt långt korkhandtag. Och det bästa går inte av. Man slipper riskera att åka hem igen. Eller helt enkelt kasta ut på ett nytt knäckspö. Även spöfästena av bästa klass. Helt enkelt Shimanos bästa spö som byggts enligt mig. Och då menar jag att dom är grymt prisvärda. MVH Gunnar J.
Kommentera
-
Tror du inte det? Jag tror att fiskar man med en liten spinnare känner man att man får löv på om man så bara hade en rulle i händerna. Alla vet väl hur j*vla trögt det går när man får skit på grejorna?Ursprungligen postat av esobusCWC / BFT Buster Jerk Stiff ?
Kunde inte låta bli, sorry.
Man tror alltid skräpet är betydligt större än de är.
sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FlodebananTror du inte det? Jag tror att fiskar man med en liten spinnare känner man att man får löv på om man så bara hade en rulle i händerna. Alla vet väl hur j*vla trögt det går när man får skit på grejorna?
Man tror alltid skräpet är betydligt större än de är.
Det är ändå rätt kul att tydligt känna ett 5mm stort löv på kroken. föreställ dig då en abborre på halvkilot på. Kul fiske?
Men de e klart 11gram kanske klassas som liten spinnare i esobus ögon..
annars man kan ju alltid fiska med ett järnspett istället...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lilleandreasDet är ändå rätt kul att tydligt känna ett 5mm stort löv på kroken. föreställ dig då en abborre på halvkilot på. Kul fiske?
eller var det flodebanan som tyckte det? *ler*
Kommentera
-
Tror inte att det är säkert jag skulle märka ett asplöv om jag fiskade med telefon stolpe.Ursprungligen postat av lilleandreasDet är ändå rätt kul att tydligt känna ett 5mm stort löv på kroken. föreställ dig då en abborre på halvkilot på. Kul fiske?
Fast jag fick just klagomål för att mitt 1-10g spö hade kasat ner över printern. Så ibland skulle en 11g spinnare vara stor. Jag gillar att fiska ultra lätt, inte minst om jag tar en promenad. Då är det lätt att ha med de grejorna. Har fortfarande några minsta storleken 'droppen' som jag kör med då och då. Fast numera blir det oftast jigg, erkänns. Detta UL fiske är sedan sedan min abumatic 120 tid och framåt.
Jag byter friskt, det blir roligast, imo.
Sedan lutar jag mig tebax och metar, igen....Senast ändrad av esobus; 2004-11-10, 22:49.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2026-04-29, 14:13 -
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
|
1 689 svar
369 271 visningar