Modell o storlek på spinnare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Modell o storlek på spinnare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Att dom inte fastnade på kroken beror med största sannolikhet inte på storleken på spinnaren/kroken! Det beror nog snarare på fisken eller dig.

Spinnare som funkat bra för mig är som sagt Reflex Red 7g med svart/guldig sked eller gul/svart sked. Tog förra sommaren en borre på 1kg på en med gul/svart.

Annars funkar Myran spinnare riktigt bra, främst Wipp!
    You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

Jo så kan de ju vara. Att borren inte attackerade riktigt lr att ja va för slö. Kändes typ bara som dom stötte till på spinnaren. Gjorde jag vevstopp så stötte dom lite på den när den sjönk. Vevade lite till o kände några stötar ibland va de lite kraftigare hugg.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
        Jo så kan de ju vara. Att borren inte attackerade riktigt lr att ja va för slö. Kändes typ bara som dom stötte till på spinnaren. Gjorde jag vevstopp så stötte dom lite på den när den sjönk. Vevade lite till o kände några stötar ibland va de lite kraftigare hugg.

Om abborren verkligen är på hugget så är det inga små stötar, då är det bara pang på!

Jag vet inte om du testade o byta spinnare? De kanske inte tyckte om betet, någon annan färg kanske skulle funkat bättre.

Som sagt, om abborren är på hugget så är det ingen tvekan. Men om de är försiktiga rekommenderar jag en spinnare med rött ludd på kroken, det blir dom riktigt taggade på!
        You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

En av mina favoriter e denna http://www.dogger.se/fiske/beten/spi...r-c-932-1.aspx. det e en blandning mellan ett jiggbete o en spinnare. Jiggar man hem den så spinner stjärten sammtidigt som man kan jigga den o dunka den i botten o hetsa abborarna till hugg. Men vist köpte du nyligen ett dropshot spö jimmy85, de e ju perfekt att köra dropshot på tröga o surande borrar, då kan du ju presentera betet på samma ställe länge o verkligen truga dem.

Kommentera

Ursprungligen postat av maccan1980 Visa inlägg
            En av mina favoriter e denna http://www.dogger.se/fiske/beten/spi...r-c-932-1.aspx. det e en blandning mellan ett jiggbete o en spinnare. Jiggar man hem den så spinner stjärten sammtidigt som man kan jigga den o dunka den i botten o hetsa abborarna till hugg. Men vist köpte du nyligen ett dropshot spö jimmy85, de e ju perfekt att köra dropshot på tröga o surande borrar, då kan du ju presentera betet på samma ställe länge o verkligen truga dem.
            Jo ja testade dropshot oxå. Testade över en timme utan framgång. Men ska på dom igen nån dag.

Kommentera

Min stora favorit är Abu's Reflex Wasp med silver sked på andra plats är Savage Gear Caviar Spinner Fluo Pink.

No. 1 - http://www.dogger.se/reflex-wasp-12g...863-c-978.aspx

Click image for larger version

Name:	03.1210255_11552.jpg
Views:	1
Size:	33,0 KB
ID:	1763258

No. 2 - http://www.dogger.se/sg-caviar-spinn...557-c-891.aspx

Click image for larger version

Name:	07.42317_12226.jpg
Views:	1
Size:	25,7 KB
ID:	1763259

Aborren är glupsk av sig, vill man få större borrar använd större bete precis som någon skrev redan .

Använd tafs om det finns gädda!

Jag fick upp en över 3 kilos gädda på en 12g spinnare just när jag var ute efter mat-borre.
              Senast ändrad av trigger; 2012-07-09, 11:59.

Kommentera

Ska testa lite olika o se vad som funkar. Dropshot har funkat bra hittils. Men inte igår. Dom borrarna ja fick upp så smällde de bara till i grejerna o dom va fast.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                23 svar
                4 248 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B