Problem med Spinnare! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Spinnare!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det enda PROBLEM jag haft med spinnare var att en del var svåra att få igång... men det var på droppens storhetstid för 20 år sen typ...

Kommentera

Kullager lekande och flätlina är bra emot tvinning, sedan finns det spinnare som inte tvinnar, t.ex mörrum-spinnaren.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Unaz
        Vet ej om jag testat kullager lekan, skiljer de sig mycket i utseende från vanliga?
        de lekan ja använder skall snurra fritt från linan, dvs ser ut ungefär så här

linan i denna ende ()0-0-0D drag i denna ende

grymt illustrerat imo!
        Det är enorm skillnad på budgetlekande och RIKTIGA kullagerlekande, både i funktion och framförallt pris. Men ser man till vad en förstörd lina kostar skall man inte tveka! Så köp riktiga kullagerlekanden, fungerar inte det har du antagligen som PA säger en rulle med dåligt anti-twist trissa och uppläggning.

LYCKA TILL !
        sigpic

Kommentera

Måste komma in å säga att linan har även den en avgörande roll! Jag körde 0,10 RT lina på min UL rulle, och med den linan var det helt omöjligt att fiska med spinnare....trasslade kast efter kast, tror ja trasslade upp 100 m lina på 2 turer eller liknande! Så efter det köpte ja gamla hederliga Fireline 0,12 och har inte haft ett enda trassel, även då ja kört med samma lekande/beteslås och spinnare.

mvh/Jon
          - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Ursprungligen postat av Foppa
            Jag har slutat fiska med spinnare alla arter som är så små så man fiskar dem emd spinnare och haspel är roligare och nästan alltid effektivare att meta efter.
            Finns annars en del spinnare med assymetriska kroppar som knappt tvinnar linan alls. Lottospinnaren är en, och wibrax har en modell som heter wibrax deep eller nått sånt med platt kropp, den har jag hört ska vara grym.
            Kolla in exempelvis www.attitudebaits.com så hittar du nog spinnare som lockar annat än spigg...

Kommentera

Här har du kullager lekanden, http://regalmarin.shopsystem.nu/prod...ct=2910&page=1
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Holm
                Måste komma in å säga att linan har även den en avgörande roll! Jag körde 0,10 RT lina på min UL rulle, och med den linan var det helt omöjligt att fiska med spinnare....trasslade kast efter kast, tror ja trasslade upp 100 m lina på 2 turer eller liknande! Så efter det köpte ja gamla hederliga Fireline 0,12 och har inte haft ett enda trassel, även då ja kört med samma lekande/beteslås och spinnare.

mvh/Jon
                RT linan trasslar på mindre rullar i vilket fall som hellst avsett om du kör spinnare eller inte... Ifall man inte har e rulle med väldigt bra linuppläggning.

Det problemet du beskriver har med RT linan att göra ren skit i mitt tycke...

Jag håller med PA glöm inte spinnaren. Riktigt bra bete många gånger funkar det när inget annat funkar... Så ha minst ett par riktiga spinnare i beteslådan... AB säljer några riktigt häftiga ska nog köpa mig ett par när jag hinner...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                1 690 svar
                373 521 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TiSo
                av TiSo