Sjukaste jag varit med om! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sjukaste jag varit med om!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sjukaste jag varit med om!

Tänkte dela med mig om en sjuk sak som hände mig för några årsen. Jag hade fått en gädda på cirka 2 kilo, krokarna satt djupt så jag satt och pillade och hade satt i en käftöppnare. Rätt som det är så kommer det fram en mink eller iller ifrån sprängstenarna som rusar fram till mig och biter tag i gäddan och börjar slita den ifrån mig. Jag blev så jävla rädd så jag släppte gäddan och lyckades peta till mig käftuppnaren med hjälp av en pinne.

Har någon annan varit med om något liknande !?

Haha! Ja något liknande har jag varit med om, satt och metade efter mört och då kom det fram en mink/iller och försökte sno mörtarna av mig.
    Så jag motade bort minken/illern med metspöt några gånger och då blev den sur och börja bita i spöt.
    Tyckte då synd om den lilla krabaten så jag slängde en fisk åt den... (Vilket den såg ut att uppskatta)
    "Filéa: Att utföra en farlig och slemmig knivlek på köksbänken."

Kommentera

Fan va förvånad man blir. Men tror bara dem är så desperata när dom har ungar!:p

Kommentera

Jag hade en rackare som stal abborrar för mig en regnig dag när jag satt och metade.

Till att börja med fattade jag inte vad som pågick, när jag skulle lägga fisk i påsen var den plötsligt lättare?!

Jag trodde först att det var hål i påsen så jag tappat några men hittade inga hål.

Jag metade vidare med lite bättre koll på fångsten, när jag sitter där och spanar på flöter prasslar det till i påsen, ut kommer en mink med en fin borre som jagas iväg in i stenarna.

Jag fortsätter meta, prassel i påsen igen, mink med borre jagas in i stenarna.

Så fortsätter det tills påsen är tom och jag ger upp och går hem, jag förmodar att minkfamiljen var mätt och belåten...
        Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Ursprungligen postat av kopyto Visa inlägg
          Tänkte dela med mig om en sjuk sak som hände mig för några årsen. Jag hade fått en gädda på cirka 2 kilo, krokarna satt djupt så jag satt och pillade och hade satt i en käftöppnare. Rätt som det är så kommer det fram en mink eller iller ifrån sprängstenarna som rusar fram till mig och biter tag i gäddan och börjar slita den ifrån mig. Jag blev så jävla rädd så jag släppte gäddan och lyckades peta till mig käftuppnaren med hjälp av en pinne.

Har någon annan varit med om något liknande !?
          Antar det också är en form av Catch and release

Kommentera

Kanske inte lika spektakulärt...
            För kanske 10 år sedan metade jag plattfisk från en av Helsingborgs pirar och det nappade rätt dåligt. Konstigt nog gick räkorna åt rätt fort. Jag förstod ingenting fram tills jag fick se illern springa iväg med en av de sista räkorna i käften.

En annan gång så hörde jag ett gnisslande pip när jag metade sutare och braxen. Det tog ett bra tag att lokalisera det. Jag blev riktigt förvånad när jag märkte att en sork stod på baktassarna bara 1 meter ifrån mig och tittade väldigt intresserat på mig. Då slängde jag en syrsa till den och den kom ännu närmre och tog syrsan och åt upp den stirrandes på mig.
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

För många år sedan stod jag och en kompis på en pir och fiskade torsk, vi hade fått upp några stycken som vi lagt bakom oss men när vi vände oss om saknades det ett par stycken.

Vi trodde dom hade ramlat ner mellan stenarna så vi flyttade dom till ett bättre ställe och fortsatte fiska, efter lite mer fiske och några fler uppdragna märkte vi att det åter igen saknades fisk, då tröttnade vi på att ha dom liggande på stenarna och la ner dom i en plastpåse.

När vi en stund senare skulle fylla på påsen med fisk var den helt plötsligt öppen och när jag böjde mig fram stack 2 stora bruna råttor upp huvudet mellan stenarna och tittade tacksamt på oss....

Jag har även varit med om att fiskmåsar har dykt ner och tagit fisken och sedan försökt flyga iväg med under tiden jag drillade.. (horngädda) Dom har även försökt ta betet i luften under kast, då blev dom knockade.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
              3 svar
              2 868 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Swangsta  
              Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57