Färgtips för Mälaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Färgtips för Mälaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Färgtips för Mälaren

Ska på semester snart och tänkte pröva på lite med Gädd/Gös fiske i Mälaren. Kommer att ha tillgång till båt men då jag vanligtvis fiskar i en mkt klar sjö tänkte jag att draglådan måste kompletteras med lite nya wobbler med skarpare färger. Kan man få några tips på färger som funkar i denna typ av vatten av några med erfarenhet från fiske i Mälaren. Skarpa, fluo, papegoj??? Vilka färgkoder levererar??

Ge mig några bra motiveringar så att jag kan övertyga flickvännen att jag bara "måste" ha lite nya wobbler!

Tack på förhand
    Senast ändrad av Birdman; 2005-07-22, 13:09.

Halloj där! Jag brukar köra med drag som är dominerade av vitt eller gult när jag kör efter gös. Tex blå/vita rapala orginal, gula eller gulröda rapala husky jerk. När jag jiggar efter gös brukar jag använda gula, orange, neongröna relax jiggar.

Under vårfisket efter gäddan körde jag nästan uteslutande med Relax jiggar modell större i alla möjliga färger och alla med ungefär liknande resultat, men favoriten blev en med grön rygg, vit mage och lite glitter på. Men äver färger som grön/gula, blå/vita, svart/vita, röd/gula fungerade utmärkt.

Så för mig har allt som dominerats av vitt, blått, gult varit outstanding och jag fiskar enbart ute i mälarn.

Hoppas du blev lite klokare =)
    Chicka Chicka Fresh!!!

Kommentera

Tjena, och tack för svaret!
      Har sökt runt lite på forumet och hittat liknande rekomendationer efter lite sökande. Slog till på två Nils Master Inv. i lite skrikiga färger (gula & orange)vilket resulterade i gädda omedelbums! Förhoppningsvis kan jag använda dem vid trolling efter gös också. Har aldrig dragit en gös tidigare så om jag lyckas blir det ett nytt PB!! Ha..

Har även köpt ett lager jiggar också men har inte haft tid att svinga dom än.....men det kommer.

/B

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
      1 689 svar
      369 146 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Westley Richard