Ursprungligen postat av harlequine
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bombardatips
Collapse
X
-
du fyller blue fox enkelt genom att hålla dom vågrätt under ytan 1 dm eller mer, (ju djupare desto bättre), sen vispar du dom snabbt i sidled, obs, med bägge plopparna öppnade, även dom vågrätt som på bilden. töm foxen snabbt genom att vispa den likadant ovanför vattnet. Angående att den flyter fast du har fyllt den helt, har att göra med tyngd på lekande, beteslåUrsprungligen postat av ElCamino Visa inläggJädrigt meckigt att få i vatten...tror man skall ha en liten spruta med sig?
Sen gick den för högt i vattnet ändå.
Nu var det här i mälaren,vet inte om det är skillnad på bärighet?
Har sagt det förut:Milo bubo "semi aff".Det är bäst helt enkelt,ligger helt vågrätt vid vevstopp...kanon
Senast ändrad av wahle; 2014-02-12, 11:35.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av wahle Visa inlägg[ATTACH=CONFIG]64205[/ATTACH]
Jag vill ha minst 3 meter tafs
mike
Varför? För mig låter det bara bökigt. Har du erfarenheter av att öringen skyggar med kortare tafsar (1,5-2 meter)?
Kommentera
-
nej inget vetenskapligt, det är bara för att om det skulle vara så känns det bättre med längre tafs, jag föreställer mig också att streamern rör sig bättre med lång tafs. Körde flera år trolling med tre spön likadana wobblers, ett med vit flätlina de andra nylon,öringen valde i så hög grad nylonen att jag började tro på en viss betydelse av detta.Ursprungligen postat av Barramundi Visa inläggVarför? För mig låter det bara bökigt. Har du erfarenheter av att öringen skyggar med kortare tafsar (1,5-2 meter)?
Kommentera
-
Exakt vad jag menade...meckigt.Ursprungligen postat av wahle Visa inlägg[ATTACH=CONFIG]64205[/ATTACH]
du fyller blue fox enkelt genom att hålla dom vågrätt under ytan 1 dm eller mer, (ju djupare desto bättre), sen vispar du dom snabbt i sidled, obs, med bägge plopparna öppnade, även dom vågrätt som på bilden. töm foxen snabbt genom att vispa den likadant ovanför vattnet. Angående att den flyter fast du har fyllt den helt, har att göra med tyngd på lekande, beteslå
Inte alltid jag är sugen på att köra ner armen och vispa omkring i svinkallt vatten i onödan.
Dessutom har jag för mig att plopparna blev stela av kylan.Men men rätt fiffig ide' annars.
Kommentera
-
Det är billigt. Å andra sidan brukar ett "topzrör" inte hålla längre än ett pass, i vart fall inte i minusgrader, utan brukar spricka.Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggVad för typ av plaströr används används under bombardan för att det ska trassla mindre? har hört att det går att använda topz men det känns spontant lite billigt.
Kommentera
-
Skulle jag mot förmodan få en sådan gratis av någon hade jag passat på att fylla på vatten hemma före jag stack ut.Inte alltid jag är sugen på att köra ner armen och vispa omkring i svinkallt vatten i onödan.
(skulle aldrig betala för en man måste fylla vatten i när det finns färdiga)Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-02-12, 16:51.
Kommentera
-
[QUOTE=lausvik;900506]den är inte upptacklad, endast förberedd med en 0,50 nylontafs längd 50 cm trädd genom bombardan med öglor i bägge ändar,fäster huvudlinan med beteslås i rätt ände och förberedda tafsar med fluga och beteslås under bombardan, angående blue fox kan man använda små blyhagel man släpper ner i hålet ibombardan så sjunker den (kombinerat med vatten).Ursprungligen postat av wahle Visa inlägg[ATTACH=CONFIG]64205[/ATTACH]Vad är det där för tackling? Det ser ju ut som om bombardan sitter bakochfram. Något special?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
|
25 svar
3 333 visningar