Har väldigt svårt att se vad vinsten att köra med en tafs på 6-7 meter skulle vara. Däremot bör det kunna bli ganska så bökigt när fisken ska landas...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bombardatips
Collapse
X
-
Touche!!Ursprungligen postat av Barramundi Visa inläggHar väldigt svårt att se vad vinsten att köra med en tafs på 6-7 meter skulle vara. Däremot bör det kunna bli ganska så bökigt när fisken ska landas...
/S
Kommentera
-
Ni bombardasvingare vet väl att det anses som ett substitut för den som inte kan hantera ett nobelt flugspö...
Senast ändrad av harlequine; 2014-02-11, 21:52.
Kommentera
-
Fast medan killen med flugspöet just har fått ut flugan har bombardafiskaren redan hunnit göra två dubbelt så långa kast.Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggNi bombardasvingare vet väl att det anses som ett substitut för den som inte kan hantera ett nobelt flugspö...B-)
Kommentera
-
Det ena utesluter inte det andra.....det vet du....att jag vet....Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggNi bombardasvingare vet väl att det anses som ett substitut för den som inte kan hantera ett nobelt flugspö...B-)
/S
Kommentera
-
Nå, men om det nu finns de som, trots de uppenbara nackdelarna, använder extremt långa tafsar så måste det ju rimligen finns någon eller några fördelar med att göra så. Jag är fortfarande nyfiken på vilka dessa fördelar kan vara. De som vill snobba med sina flugspön kan väl göra det i någon annan tråd? Inte för att jag missunnar dem att känna sig litet förmer än oss vanliga simpla sportfiskare men den här tråden är ju tänkt att uteslutande handla om bombardafiske. Fast det kanske är för svårt för en flughjärna att greppa?
Kommentera
-
Nej, men jag hoppas att få blöta dem i helgen. Vad är det hos dem du inte gillar?Ursprungligen postat av ElCamino Visa inläggLausvik,har du provat dina Blue fox flöten än?
Ser fram emot ett utlåtande,jag gillar dom inte...
Kommentera
-
Jädrigt meckigt att få i vatten...tror man skall ha en liten spruta med sig?
Sen gick den för högt i vattnet ändå.
Nu var det här i mälaren,vet inte om det är skillnad på bärighet?
Har sagt det förut:Milo bubo "semi aff".Det är bäst helt enkelt,ligger helt vågrätt vid vevstopp...kanon
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-07-02, 10:52 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
|
1 689 svar
369 160 visningar