Nils Master Jerk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nils Master Jerk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hittade en bild på Nils Masters nya jerkbait Dartmaster på 12cm och 68 g.
    Har fiskat med den ett par dagar nu och jag gillar den skarpt iallafall, lacken har redan fått sig några hål verkar det som så den bör kanske förstärkas.
    Har en bra gång enligt mig, vrider sig runt sin egen axel utan att komma speciellt långt framåt(vad det nu heter på "jerk språk").

139 betala jag för den om jag inte minns fel.
    varför nappar det aldrig?

Kommentera

Fattar inte heller hur dom kunde släppa detta som ett jerk, helt sjukt att dom kunde smutsa ner sig så. Har hört att den är ett stort skämt och den säljs också i enorma mängder på tradera. Nya dertmaster är också enlígt mig inte mycket att hänga i gran. Fiskade tidigare i somras och jag å brorsan fick snabbt 5 var. Polaren som körde dartmaster kammade 0. Han tröttnade snabbt och redan i första kastet med en BJ så högg det. Han har aldrig använt den sedan dess. Han fick dom gratis på berras iom att han köpte en ny rulle. Har hört att dom fortsätter i samma stil. Ger helt enkelt bort skräpet vid köp av rulle eller spö.

Kommentera

Ursprungligen postat av Motvind
        Fattar inte heller hur dom kunde släppa detta som ett jerk, helt sjukt att dom kunde smutsa ner sig så. Har hört att den är ett stort skämt och den säljs också i enorma mängder på tradera. Nya dertmaster är också enlígt mig inte mycket att hänga i gran. Fiskade tidigare i somras och jag å brorsan fick snabbt 5 var. Polaren som körde dartmaster kammade 0. Han tröttnade snabbt och redan i första kastet med en BJ så högg det. Han har aldrig använt den sedan dess. Han fick dom gratis på berras iom att han köpte en ny rulle. Har hört att dom fortsätter i samma stil. Ger helt enkelt bort skräpet vid köp av rulle eller spö.

skilldnaden är att Dartmastern iaf fungerar som jerkbete... sen om man inte gillar den är det väl en annan sak. den första de gjorde har ju ingen funktion som helst.

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow
          skilldnaden är att Dartmastern iaf fungerar som jerkbete... sen om man inte gillar den är det väl en annan sak. den första de gjorde har ju ingen funktion som helst.
          we agree!!!! Hårresande dåligt!
          SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Ursprungligen postat av NinjaLinus
            we agree!!!! Hårresande dåligt!

problemet var ju att NM inte riktigt fattade vad jerkbete handlade om när de kom med den.

Kommentera

Nils MAster Dartmaster funkar!

Jag har köpt några färger av NilsMasters nya Jerk, måste säga att den fiskar mycket bra. Första kvällen gav 11 st, samtidigt fiskade polaren med Slider och fick även han 11 st.

Kanske skall jag tillägga att jag omgående - utan att ens ha provat - bytte originalkrokarna mot Owner 2/0!

Dock är jag mycket skeptisk till kvaliteten. Redan vid första bom-hugget hade gäddan bitit igenom lacken och in i trät. Förmodligen är det bara att skicka den i sopkorgen efter 30-40 hugg. Dåligt för ett i övrigt bra bete!

Slider och Nils Mastern har liknande gång och fiskesätt. Slidern har dock bra kvalitet. Visserligen biter fisken igenom lacken och in i foamen under, men det tycks inte alls påverka gången.

Hälsning Anders Krus
              Anders Krus - www.skargardsfiske.se

Kommentera

Tycker Slider har vidare svängar än Dartmaster´n om bara vevar in dom , men klart båda drar fisk.
                Slider´n hakar upp sig mer dock....
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                1 690 svar
                374 783 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TiSo
                av TiSo