Någon som varit ute? Tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som varit ute? Tips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Någon som varit ute? Tips?

Hej och hå! Någon som hunnit ut och fiska än? Jag ska ut i helgen! Och har inte tidigare varit ute såhär pass tidigt! Så skulle vilja höra bara vart ni har fiskat? Alltså djup och typ av platser? Jag fiskar själv i mälaren!

Hört rapporter om att folk börjar få fisk.
    Grunt i anslutningen till vikarna eller där du hittar mat hittar du rovfisken.

Välj en plats du tror på och nöt upp dem.

Kommentera

Jag fiska i lördags med goda resultat.
      Insjö i västra götaland vill tilläggas.
      Hittade område som höll tjockt med betesfisk.
      Stod på ca 4m över ett 8m djup.
      Landade flera fina gäddor där och det var mcrubber i röd/pearl med 20g skalle som var melodin för dagen.

Kommentera

Vart ute en dag denna veckan och en dag förra veckan, metade visserligen men drog upp köldstela gäddor bägge gångerna.
        Fiskade i mindre insjö i en sydlig vik, drygt en meter över botten på omkring 3 meters djup. Agnade gjorde jag med makrill-fileer.
        Inga större fiskar dock, tyngsta på 3.1kg, men jäklar vad tjock den var, och kort

Undrar dock vart betesfisken håller hus, makrill-fileer är dyrt och levande betesfisk brukar ge bättre resultat, tips någon? Tänker främst på mörten!

Kommentera

Jag var ute idag på mälaren men blev lite begränsad då det blåste så mycket och jag inte har största båten.. Det blev några små men inget mer...

Vill gärna höra hur det gick för dig och var du var osv.

Skitfiske!

Kommentera

Var ute idag i Norrtälje skärgård, resulterade i 23 gäddor. Spelade ingen roll hur vinden låg fick fisk på alla sidor, alla högg på ca 1-3 meters djup. Vit 10cm shad jigg var receptet

Kommentera

Körde några få timmar idag när jag förberedde båten och testade lite. Totalt ca 7 fiskar med 5 över 5kg och största knappt under 7kg. Tog nån på grunt men annars 2-3 meter djup innanför djupare områden. Generellt var att dom hade väldigt mycket mask på sig. Så iaf i området så står dom väldigt stilla och trycker. Vissa kunde jag nog nästan fått en halv näve med mask från.

Körde endast gummibeten idag. Shallow skruvar när det skulle gå riktigt sakta annars 10 grammare för att hålla nere vid botten.

Blåste mycket idag vilket är mitt favorit väder och fiskar då oftast där det blåser rejält och gärna halvmeters vågor. Körde med drivankare och driftade över lite större områden i omgångar. Fisket på stilla vatten var helt dött.

Fiskar söder om stockholm i innerskärgård. Uppskattar vattentemp till 3-4 grader.

Kommentera

Jag var ute idag och även förra helgen med blandat resultat Förra helgen tog jag en 4 kilos och en fem kilos på ganska kort tid på Wolftail. Det var de enda två huggen jag hade men var visserligen inte ute speciellt länge. Nu idag var det 12+grader solsken och 5 m/s vind. Kom ut ganska sent och var inte igång förren vid 13, provade allt från shad,tail samt div jerk beten fluga osv och inte så mkt som ett nyp på 3timmar tills jag hängde på en Buster Jerk i färgen fire carp sjunkande modell . På 3e kastet lykades jag kroka dagens enda fisk som vägde precis över tio kilo.Betet jerkade jag in i överdrivet långsamt tempo över 4-5 m djup i mynningen till en liten vik.Fisken var ganska kort men O-lekt och grisfet Jag fiskade i den lokala ån där det är ganska så strömt oh det har knappt legat någon is på hela vintern förutom nån vecka när det var som kallast. Men där börjar de vakna till liv iaf var ute ett par timmar i februari okså (mest för att testa nya beten) och då fick jag inte ett naffs vad jag än försökte med för beten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Anton93 Visa inlägg
                  Jag var ute idag på mälaren men blev lite begränsad då det blåste så mycket och jag inte har största båten.. Det blev några små men inget mer...

Vill gärna höra hur det gick för dig och var du var osv.

Skitfiske!
                  hellå! Jag var ute igår en sväng på mälarn och dängde och dängde men vi blankade totalt.. Vetefasen vad som gick snett hade lite följare men ingen som ville nypa! Känns surt med tanke på att d flesta jag hört från har fiskat väldigt bra! Men men ibland blir det ju blankpass också!

Kommentera

Var ute idag.
                    Helt perfekta förhållanden. Lång sträcka precis fullsmetad me stora betes stim. Bra gädd väder.
                    Körde pelagiskts spinn i ca 4 timmar utan så mycket som ett hugg.
                    Förmodar att gädd jävlarna leker nu.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 690 svar
                    373 379 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TiSo