BFT Roots 7'9'' - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFT Roots 7'9''

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
    Jag tänker lite likadant, men ska inte kasta nåt över 150g. Nog fan borde det tåla d iaf?
    Det skulle jag nog tro ja, har känt på Powershad-spöet, men inte fiskat med det. Jag är personligen lite skeptiskt till den mjuka toppen för gäddfiske, inte riktigt min smak helt enkelt, men kan tänka mig att det är ett superskönt spö till torskjiggning eller spättamete. Misstänker att det får bli ett Roots 7'9'' till gäddspinnet för min del.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
      Det skulle jag nog tro ja, har känt på Powershad-spöet, men inte fiskat med det. Jag är personligen lite skeptiskt till den mjuka toppen för gäddfiske, inte riktigt min smak helt enkelt, men kan tänka mig att det är ett superskönt spö till torskjiggning eller spättamete. Misstänker att det får bli ett Roots 7'9'' till gäddspinnet för min del.
      Ska känna på det. För mig blir det ju mycket shadar på runt 100g & till det har jag inget emot ett toppigt spö. Har det lite trögt med torsk & spättafisket här på Siljan & i Österdalälven. Får av nån anledning liksom inte till det, så det får bli gäddfiske även med nästa spö som inhandlas...

      Kommentera


      • #13
        För att citera Jimmy själv så tyckte i alla fall han att 7,9"an passade kanon till Rügen-fisket med stora tunga beten som man ska stå och dänga en hel dag, men gör man inte de hade han tagit 9" <150 alla dagar i veckan.

        Det är ett rejält kraftigt spö som definitivt kommer leverera vid tunga beten, men de kommer antagligen inte ge mycket till upplevelse på en fisk under 5kg.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Tuff Visa inlägg
          För att citera Jimmy själv så tyckte i alla fall han att 7,9"an passade kanon till Rügen-fisket med stora tunga beten som man ska stå och dänga en hel dag, men gör man inte de hade han tagit 9" <150 alla dagar i veckan.

          Det är ett rejält kraftigt spö som definitivt kommer leverera vid tunga beten, men de kommer antagligen inte ge mycket till upplevelse på en fisk under 5kg.
          Typ en kortare variant av BFT Rugen, låter inte som det är rätt spö för min del....

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Tuff Visa inlägg
            För att citera Jimmy själv så tyckte i alla fall han att 7,9"an passade kanon till Rügen-fisket med stora tunga beten som man ska stå och dänga en hel dag, men gör man inte de hade han tagit 9" <150 alla dagar i veckan.

            Det är ett rejält kraftigt spö som definitivt kommer leverera vid tunga beten, men de kommer antagligen inte ge mycket till upplevelse på en fisk under 5kg.
            Tja, man får helt enkelt ta och fixa ett tillfälle att få pilla på spöet i butik. Jämför man med hur jag vet att CWC brukar klassificera sina spön, så tänker jag mig ändå att detta är en modell som hanterar beten på "upp till" 170 gram gram på ett bra sätt (till skillnad från 170 gram = idealvikt för spöet, som det skulle vara med jenkarspönas specifikiationer). Sedan är det ju mycket en smaksak också, vilken styvhet etc man vill ha på sitt spö, finns ju egentligen inget "facit" på den fronten.

            Kommentera


            • #16
              Jag drog en chansning på Powershad. Hann inte känna på det, men fick ett erbjudande här på forumet, som jag inte kunde tacka nej till. Va ett beggat som ska va i nyskick.

              Så då är både det & ett lite udda 7,6 fots spö på väg hit. Va väl fan om inte nåt av dom skulle kännas bra... Hade tänkt Powershaden till shadarna & 7,6an till wobblers, men det blir ju sällan som man tänkt sig...

              Tyngsta betena i hinken får mitt Big Pike ta hand om, om jag ens får för mig att kasta dom.

              Nu orkar jag inte leta nå mer jävla spön Blir jag missnöjd även med denna uppsättning så får det duga ett tag ändå.

              Hunnit känna på Roots 7,9an än?

              Kommentera


              • #17
                Det gjorde du rätt i, tror det finns stor chans att du kommer gilla Powershad-spöet. Edge Powercast-spöna har ju fått gott om trogna anhängare, och detta är ju något liknande men med lite mer ryggrad. Vad är det för 7'6''-spö du har tjackat, utöver detta?

                Tyvärr verkar ju inte Roots 7'9'' finnas ute i några butiker alls ännu, så har inte fingrat på det nej. Men jag hoppas de ska börja dyka upp snart.

                Kommentera


                • #18
                  Köpte ett Strike Pro pike range Concept 7,6 av Tuff som postat här i tråden. Det är feltillverkat så tillvida att det är odelat & gjort på den blå klingan. Fanns nog aldrig såna i butik. Oxå ett chanstagande, då jag inte sett det. En kompis till farsan hämtade det för några veckor sen & jag får sedan hit det längre fram i april.

                  Har ju dock ett odelat Contest 6,6 & har känt på den delade varianten av 7.6, så jag har nog en ganska bra uppfattning om hur det känns...

                  Kommentera


                  • #19
                    Jag skaffade ett sådant för några år sedan, Concept 7,6 (fast tvådelat). Kändes som ett najs spö för mina behov, men problemet var att rullfästet på mitt exemplar var felkonstruerat och inte greppade ordentligt om rullen - vilket gjorde spöet i princip oanvändbart. Så ja, det fick snällt gå tillbaka till butiken. Lär ju bara ha varit ett måndagsex, så om du inte har något emot lite kortare spön (med "spinnmått" sett) tror jag du kommer digga det!

                    Kommentera


                    • #20
                      Tror Pike Rangespöna tyvärr är lite ökända för sina rullfästen. Dock aldrig varit nåt problem på mitt Contest.

                      Gillar ju något längre spön till mjukbeten, 8-8.6 fot. Sen kortare 6-6.6 till jerk. Dock har jag fått för mig att denna mittemellan-längd ska kännas bra till wobbler. Men d visar sig.

                      Åter till ämnet, Roots 7.9. Nån som har något att tillägga.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 217 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 243 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 546 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      55 svar
                      12 674 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      724 svar
                      61 146 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Flex
                      av Flex
                       
                      Arbetar...
                      X