Hejsan, jag är 17 bast och har ett tag tänkt på att starta ett litet jerkbait-projekt där jag ska tillverka mina egna jerkbait-drag och senare sälja dem. Jag har ett bra tag hållit på att tillverka fiskedrag och har fått fram ett bra och smidigt sätt att tillverka dem till ett begränsat pris till bästa kvalité (håller betydligt längre). Nu undrar jag hur mycket ni skulle kunna betala för ett handgjort jerkbait-fiskedrag? //Noah
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jerk-bait Affärsidé
Collapse
X
-
Förstår hur du tänker. Problemet är väl bara att bara materialet kostar en slant, för att inte tala om tiden det tar att tillverka.Ursprungligen postat av Barramundi Visa inläggHandgjorda jerkbaits ligger väl normalt kring 3-400 kr/st. Vilket för min del är för mycket för något som man riskerar snärta bort i en overrun alt. inte riktigt gilla efter ett tag. 200 spänn så börjar jag bli intresserad.
Kommentera
-
Nu skrev ju visserligen TS:
"Jag har ett bra tag hållit på att tillverka fiskedrag och har fått fram ett bra och smidigt sätt att tillverka dem till ett begränsat pris till bästa kvalité "
Så då får vi förmoda att priset inte lär gå upp i 400:- klassen.
Kommentera
-
Fast titta på JW (Utan att dra några andra paralleller till TS) som verkligen massproducerar och gör det rätt effektivt nu - hans beten ligger i den klassen med, prismässigt.Ursprungligen postat av Qfisk Visa inläggNu skrev ju visserligen TS:
"Jag har ett bra tag hållit på att tillverka fiskedrag och har fått fram ett bra och smidigt sätt att tillverka dem till ett begränsat pris till bästa kvalité "
Så då får vi förmoda att priset inte lär gå upp i 400:- klassen.
Tiden byggarna lägger blir kortare och kortare - ändå går priserna upp eftersom folk är villiga att betala.Senast ändrad av 25toLife; 2014-03-25, 16:04.
Kommentera
-
Köper träbeten från 180 kr och upp i butik .Ursprungligen postat av Barramundi Visa inläggHandgjorda jerkbaits ligger väl normalt kring 3-400 kr/st. Vilket för min del är för mycket för något som man riskerar snärta bort i en overrun alt. inte riktigt gilla efter ett tag. 200 spänn så börjar jag bli intresserad.
Bertox är ett riktigt trevligt betet som går att få för 180kr http://www.sportfiskeborsen.se/index...wCat&catId=135
Kommentera
-
Det var väl mer "begränsat pris" delen jag menade. Skulle aldrig i mitt liv betala 400:- för ett bete, sen får självaste påven ha handkarvat det med sina bara händer och testat det i vigvatten... tror min gräns går vid runt 200:- precis som Barramundi skriver.Ursprungligen postat av 25toLife Visa inläggFast titta på JW som verkligen massproducerar och gör det rätt effektivt nu - hans beten ligger i den klassen med, prismässigt.
Tiden byggarna lägger blir kortare och kortare - ändå går priserna upp eftersom folk är villiga att betala.
Kommentera
-
Skulle aldrig någonsin betala över 200 kr för ett bete som jag ska fiska aktivt med. Ska det hänga på väggen och va snyggt så gör det inget om det är dyrare.....
Hantverk i all ära, men är ganska övertygad om att gäddan knappast märker skillnad på om det är ett maskintillverkat bete för 137 kronor eller ett handarbetat för 437 kronor.
Kommentera
-
Jag tror att det viktigaste för ett betes prisläge och betalningsviljan för fiskaren är hur bra det fångar fisk. Alltså att det har rätt gång, rätt färger osv. Nästa sak är att det håller hög kvalitet, både material och hantverksmässigt. Håller betet hög nivå på båda sakerna så kan man nog pressa ut lite extra betalningsvilja av köparna också.
Lyckas man skapa en hype kring betet så ökar den kanske lite ytterligare.
Om jag skulle lansera ett nytt bete så skulle jag skicka ut ett gäng utan kostnad till några vällästa bloggare och hoppas på att det faller dem i smaken och på att ryktet sprider sig.A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 860 visningar