Ambassadeur 2005 LP - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 2005 LP

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur 2005 LP

Hejsan !

har nu tänkt skaffa mig en ny lågprofil rulle nu när den förre e pajj . Tänker ha den till Jigg / lätt yt-jerk efter abborre o gös. Har kollat på Ambassadeur 2005 LP men aldrig varit inne o klämmt på den, änn. Tror ni man kan kasta ca 10 gramms jiggar med en sådan? Är de nån som har kännt på den? Kanske till och med nån som äger en sådan och kan säga ifall den är värd pengarna eller ska man satsa på nått dyrare? I så fall vilken rulle?

Mvh Gurra
    bf

Länk : http://www.buyit.se/berras2/bilder/p..._ur2005_lp.jpg
    bf

Kommentera

Normalt (om man är högerhänt) är ju att rullen ska vara vänstervevad till jerk...och enligt mig även för jiggfiske. Ovan Ambis är en Kinaprodukt och jag hade hellre lagt till lite pengar o köpt en Shimano Curado. Vänstervevade finns hos Lundgrens..i både 100 o 200 storlek!

Kommentera

Lågprofil

Hej, Jag har inte en sådan rulle men jag är däremot lycklig ägare av shimano curado 101B. Jag har ytfiskat borre med den hela sommaren och jag måste säga att jag är både överaskad och imponerad. Så här långt är prestanda och kvalitet över förväntan. Det är inga problem att fiska från små spinnare till jigg eller spooka med den. Så är du inte helt inne på att köpa Amban så kolla in rullen på Lundgrens.

/Lasse

Kommentera

Rengör kullagrerna enligt fiske.nu´s guide så ska det nog gå bra.

Jag kastar spinnare på 8g utan större problem med min 3600:a.

Kommentera

jag kastar jiggar på dryga 7g med min 5000c. Så det ska nog gå bra.
            Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av Husbehovsfiskaren
              Rengör kullagrerna enligt fiske.nu´s guide så ska det nog gå bra.

Artikeln Du refererar till är fantasktiskt bra, med ett litet men väsentligt undantag;

Använd INTE aceton med olja.

Den oljan är en olja som skall vara smörjande för en flickas mjuka nagelband och har inget i ett kullager att göra. Där kan oljan ivärsta fall börja koksa av friktionsvärmen i lagret när man kastar lååååångt med lite tryck i grejorna.
              Med flätlina som har noll töjning accelererar spolen från noll till 20000 rpm på nån tiondels sekund, och det skapar enorma påfrestningar.

Ren aceton tills det är rent, kan ta flera tvättningar i flera bad, och sen på med raketolja, en liten liten droppe är tillräckligt.
              www.utreel.com

Kommentera

jag ahr en eon EXL extreme lowprofile.. som du skulle kunna få köpa .. har en annons på säljes..
                Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Ursprungligen postat av UT
                  Artikeln Du refererar till är fantasktiskt bra, med ett litet men väsentligt undantag;

Använd INTE aceton med olja.

Den oljan är en olja som skall vara smörjande för en flickas mjuka nagelband och har inget i ett kullager att göra. Där kan oljan ivärsta fall börja koksa av friktionsvärmen i lagret när man kastar lååååångt med lite tryck i grejorna.
                  Med flätlina som har noll töjning accelererar spolen från noll till 20000 rpm på nån tiondels sekund, och det skapar enorma påfrestningar.

Ren aceton tills det är rent, kan ta flera tvättningar i flera bad, och sen på med raketolja, en liten liten droppe är tillräckligt.
                  UT, hur är det med kemiskt ren bensin? Är den likvärdig acetonet? Jag tycker att det kommer loss ännu mer gegga när jag tar kemisk ren bensin, men det kanske bara är inbillning?

Kommentera

Ursprungligen postat av FRB
                    UT, hur är det med kemiskt ren bensin? Är den likvärdig acetonet? Jag tycker att det kommer loss ännu mer gegga när jag tar kemisk ren bensin, men det kanske bara är inbillning?
                    Kemiskt ren bensin är ett alldeles utmärkt tvättmedel. Dina slutsatser om det som lösningsmedel är antagligen helt korrekta eftersom det molekylärt ligger närmare fett och olja och därför löser fettet lite lättare än aceton.
                    Jag brukar fuska med att skvätta i en droppe fotogen i acetonet i första badet för att få igång lösningsprocessen.
                    www.utreel.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 874 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta