Salmo slider - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Salmo slider

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Salmo slider

Vilken modell på salmo slidern ska det vara flytande eller långsamt sjukande.

Suspending (svävande) och sjukande.

Jag har fått överlägset bäst på Sjunkande dock.

Kommentera

Till vårfisket är ofta wobbel med bra "häng" i vattnet heta som går att fiska långsamt, just svävande är en sådan. Om det sedan stämmer med slidern vågar jag inte svara på, men överlag är svävande hett, speciellt på våren.
      sigpic

Kommentera

sjunk...

Kommentera

Salmo slider

Har fått bäst resultat med sjunkande slider. Fiskar med både flyt å sjunk men mest med sjunk. Beror lite på årstid och temperatur i vattnet, en flytande slider kan vara en killer sena sommar kvällar, genom att låta den "zig-zaga" i ytan. Fiskar dock mest med sjunkmodellen då den känns hetare, genom att man kan styra djupet man fiskar den på...

Kommentera

Sjunk har gett mig mest, men ibland kan flytande vara överlägsen.

Kommentera

Jerkar

Sedan är det ju så att Salmos definition för Sjunk eller Flyt inte alltid är korrekt. Jag har sjunkande som svävar (i sötvatten) och flyter som korkar i skärgården, Flytande som sjunker som stenar. Lyckas man få dom svävande är dom grymma så rackare att fiska med. Någon som testat Lill-fatson eller sett den nya Nils Master Jerken som är i antågande?

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokko
                Sedan är det ju så att Salmos definition för Sjunk eller Flyt inte alltid är korrekt. Jag har sjunkande som svävar (i sötvatten) och flyter som korkar i skärgården, Flytande som sjunker som stenar. Lyckas man få dom svävande är dom grymma så rackare att fiska med. Någon som testat Lill-fatson eller sett den nya Nils Master Jerken som är i antågande?
                Mina sjunkande Salmo Sliders har alltid varit sjunkande, både i saltvatten och sötvatten. Det har aldrig hänt mig något annat. Samma sak med flytande (fast tvärtom).

Jag har inte hört något bra om Nils Master Jerk, bara negativt. Jag har testat den stora Fatson och den går mkt fint, men jag tror inte att en liten fatso kan ha en lika fin gång med jerkbaitutrustning.

Kommentera

Det är allmänt känt att Salmo har lite egen uppfattning om vad osm är flyttande. Alssandro köpte ett helt gäng och det var flera som var "felmärkta". Men det gör ju inte så mycket enl mej, bara kul att man får modeller med lite olika sjunkhastighet.
                  Nya Nils-Master Jerken ska vara en "riktig" jerk, en högbyggd sak som tydligen är på gång, inget om den på deras hemsida dock.

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokko
                    Det är allmänt känt att Salmo har lite egen uppfattning om vad osm är flyttande. Alssandro köpte ett helt gäng och det var flera som var "felmärkta". Men det gör ju inte så mycket enl mej, bara kul att man får modeller med lite olika sjunkhastighet.
                    Nya Nils-Master Jerken ska vara en "riktig" jerk, en högbyggd sak som tydligen är på gång, inget om den på deras hemsida dock.
                    Läste fle förut. Har inte hört något om en ny, bara den gamla.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bongoloid, 2007-05-31, 20:16
                    51 svar
                    6 324 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg MathiasJK  
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08