Vilken modell på salmo slidern ska det vara flytande eller långsamt sjukande.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Salmo slider
Collapse
X
-
Salmo slider
Har fått bäst resultat med sjunkande slider. Fiskar med både flyt å sjunk men mest med sjunk. Beror lite på årstid och temperatur i vattnet, en flytande slider kan vara en killer sena sommar kvällar, genom att låta den "zig-zaga" i ytan. Fiskar dock mest med sjunkmodellen då den känns hetare, genom att man kan styra djupet man fiskar den på...
Kommentera
-
Jerkar
Sedan är det ju så att Salmos definition för Sjunk eller Flyt inte alltid är korrekt. Jag har sjunkande som svävar (i sötvatten) och flyter som korkar i skärgården, Flytande som sjunker som stenar. Lyckas man få dom svävande är dom grymma så rackare att fiska med. Någon som testat Lill-fatson eller sett den nya Nils Master Jerken som är i antågande?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KrokkoSedan är det ju så att Salmos definition för Sjunk eller Flyt inte alltid är korrekt. Jag har sjunkande som svävar (i sötvatten) och flyter som korkar i skärgården, Flytande som sjunker som stenar. Lyckas man få dom svävande är dom grymma så rackare att fiska med. Någon som testat Lill-fatson eller sett den nya Nils Master Jerken som är i antågande?
Jag har inte hört något bra om Nils Master Jerk, bara negativt. Jag har testat den stora Fatson och den går mkt fint, men jag tror inte att en liten fatso kan ha en lika fin gång med jerkbaitutrustning.
Kommentera
-
Det är allmänt känt att Salmo har lite egen uppfattning om vad osm är flyttande. Alssandro köpte ett helt gäng och det var flera som var "felmärkta". Men det gör ju inte så mycket enl mej, bara kul att man får modeller med lite olika sjunkhastighet.
Nya Nils-Master Jerken ska vara en "riktig" jerk, en högbyggd sak som tydligen är på gång, inget om den på deras hemsida dock.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KrokkoDet är allmänt känt att Salmo har lite egen uppfattning om vad osm är flyttande. Alssandro köpte ett helt gäng och det var flera som var "felmärkta". Men det gör ju inte så mycket enl mej, bara kul att man får modeller med lite olika sjunkhastighet.
Nya Nils-Master Jerken ska vara en "riktig" jerk, en högbyggd sak som tydligen är på gång, inget om den på deras hemsida dock.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
-
Svar till Håller Ambassadeur 2500c för jerk <100g?av SwangstaGammal tråd men jag har gjort något liknande (tror jag) i försöket att göra om min 2500C till en havsöringsrulle....5 Foton
-
2025-03-23, 16:06 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Bongoloid, 2007-05-31, 20:16
|
51 svar
6 324 visningar
0 gillar