Bull Dawg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bull Dawg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

vilket märke är det som ska göra den?
    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Menar ni?

Menar ni? Det är väl klart att den är dyr! Tänk så många jiggar man förlorar. Och de är ju inte så tafsvänliga heller. Nä, den tänker inte jag köpa...

Kommentera

Ville bara säga att "bullen" fångar fisk, men den kommer aldrig att vara värd nästan 300 spänn! ...vem skulle ha betalat 300 för en jigg för 5-6 år sedan!(jiggar håller inte för många fiskar!)
        Det är märkliga tider vi lever i!
        .... tänk om några år när nästa "värsting bete" kommer - En odlad karpfisk (typ slöj-stjärt) med stora rasselögon och DNA mixtrat slemskikt = partyglitter/ långa slöjstjärt fenor som glittrar förföriskt! Och färgen på skapelsen ändras naturligtvis beroende på vattentemperaturen (som dom där leksksbilarna ni vet)
        Betet kommer att finnas i 200-1000g och kommer att säljas som "livebait" med tillhörande akvarium. Prislappen kommer troligen att hamna runt 700-800 kr styck.
        Namnet på måstebetet kommer att vara "Super gädd rap" (uttalas: RÄP)
        - Aldrig i livet tänker man idag, men om några år är den ett måste!

TRO mig

Kommentera

....ett levande bete räcker sällan till mer än två fiskar, men det kommer att vara värt varenda penny!

Kommentera

Originally posted by Larry
            Ville bara säga att "bullen" fångar fisk, men den kommer aldrig att vara värd nästan 300 spänn! ...vem skulle ha betalat 300 för en jigg för 5-6 år sedan!(jiggar håller inte för många fiskar!)
            Det är märkliga tider vi lever i!
            .... tänk om några år när nästa "värsting bete" kommer - En odlad karpfisk (typ slöj-stjärt) med stora rasselögon och DNA mixtrat slemskikt = partyglitter/ långa slöjstjärt fenor som glittrar förföriskt! Och färgen på skapelsen ändras naturligtvis beroende på vattentemperaturen (som dom där leksaksbilarna ni vet)
            Betet kommer att finnas i 200-1000g och kommer att säljas som "livebait" med tillhörande akvarium. Prislappen kommer troligen att hamna runt 700-800 kr styck.
            Namnet på måstebetet kommer att vara "Super gädd rap" (uttalas: RÄP)
            - Aldrig i livet tänker man idag, men om några år är den ett måste!

TRO mig

Lol! De kommer snart med "nu kan du skaffa det grymmaste betet som finns, super steak minnow, en vacuumförpackad oxfile med tillsatta kryddor. Kommer att finnas i begränsad upplaga, passa på. Ringer du inom tio minuter får du även en lyxig kasse till, signerad "jagärendumjöns",den är direktimporterad från Belgien. Framtidens superbete beställ nu! Pris: 600kr exl. moms. Generalagent: Jackass Innovations Inc.

Kommentera

Bull Dawg

Är det nån som har nåra erfarenheter av det här betet? Jag köpte en för dyra pengar men har inte lyckats få nåt på den. VÄrldens bästa gäddbete heter det ju
              my precious....

Kommentera

Bull Dawg

är det nån som har erfaranhet av det här betet? Jag köpte ett nyss även fast jag har ett vanligt gäddspö. Hoppas på bra fiske i år
                my precious....

Kommentera

Vilken storlek har du skaffat? det sägs ju vara bland de bästa gäddbeten som finns! du kan ju använda det till slowtrolling nu på våren efter fetgäddan om du inte kan kasta med vanliga spöt!

Kommentera

jag tog springvarianten. en brun sak nu ska dom upp!
                    my precious....

Kommentera

Fiskade en del med bullen i hostas. Tycker att den fungerar bast nar man fiskar den nedfor en brant eller pa plan botten, djup mellan 4-10m. Fiskade med mellanstorleken. Jag har modifierat om den lite grann, tagit bort kroken i ryggen, samt kroken pa under sidan. I stallet har jag gjort en vajer med tva trekrokar stl 1 som jag faster i nosoglan. Sticker in en krok (av trekroken) ganska lost i jiggen, Den ena kroken sitter ovanpa 'jiggens huvud' och den andra kroken fast ocksa pa ovansidan intill svansen. Tanken med detta krokarrangemang ar att nar gaddan tar betet, ska vajern losgoras och darmed sparar man pa jiggen. Denna krok konstruktion fungerade bra, inga dyrbara svansar gick at.
                      Svinga lugnt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 689 svar
                      369 175 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Westley Richard