"Kinaskit" - Diskussionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Diskussionstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Husse0416
    replied
    Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
    Är det nån här inne som hunnit testa lite olika grövre kinalinor? De flesta jag läst om hittills har rört sig om rätt tunna linor...
    Jag tänker mer om det är nån med erfarenhet av kinalinor i klassen 100-150lbs?
    Isf vilka har ni tyckt varit bäst? trevligast/hållbarast, ptja, ja, vad som helst, bara fyll på med erfarenheter ni har!

Letar nämligen efter nån bulkrulle till nästa säsong och, ptja, vore kul och trevligt för plånkan om man kunde köpa nån kinalina då.

Mvh
    /peter
    Jag har kört Saratoga, Agepoch och GOAL. Testade att köra riktigt lågbudget när jag var nere på Ascension med 4 strand linor, testade dom flesta dimensioner frpn 20 till 150 Lb och testade 8 strand 80, 150, 200 Lb.
    Lite tveksam när det gäller linorna från GOAL men dom andra har varit helt ok. För dom pengarna är dom hur bra som helst. Jag har inte haft något linbrott som kan skyllas på linorna i alla fall. Knutarna har inte glidit eller gått av heller.
    Jag kör alla linor i multicolor. Dom färgar av sig en del i början men inte så det stör eller ger problem. Solblekta blir dom vilket jag tycker är bra så ser man att dom är använda och börjar bli slitna. Jag strippar av ca 10 m efter varje fisketur. Kostar ju inget att hålla linan fräsch och till slut byta ut den helt ett par gånger per säsong. Ska man göra det med PowerPro och andra "kvalitets" linor i dom grova dimensionerna blir man ju helt ruinerad. Dom är ju 3-4 ggr så dyra typ (om det räcker).
    Eftersom jag inte satsar på något IGFA rekord kan man ju gå upp en dimension om man vill vara på den säkra sidan.
    Jämfört med mina gamla monolinor jag fiskade med som grabb är dessa kina PE linor helt fantastiska.

PS Det enda negativa är väl leveranstiderna som ibland uppemot 8 veckor om man har otur.
    Senast ändrad av Husse0416; 2017-04-01, 16:49.

Lämna en kommentar:

• resu
    replied
    Pm skickad.

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Ursprungligen postat av resu Visa inlägg
    Har letat efter en ultralätt spole till ts 1200 -rulle, som ja har sett någonstans. Har inte hittat. Vet någon var den lurar?
    Jag har en du kan få billigt. Här inte min TS1200 kvar.

Skicka PM isf.

Lämna en kommentar:

• resu
    replied
    Har letat efter en ultralätt spole till ts 1200 -rulle, som ja har sett någonstans. Har inte hittat. Vet någon var den lurar?

Lämna en kommentar:

• Uffe5
    replied
    Någon som hittat tillbehör till stingers och tafsar? Stingerspikes, tafsmaterial, betecknas, fjäderring och dylikt. Gärna något där ni provat styrkan och vet att de håller.

Lämna en kommentar:

• jubbo90
    replied
    köpte en KastKing stealth och sålde den illa kvickt tycker den är plastig och har obefintlig kastbroms den var inte alls i närheten av Haibos rulle då jag även haft en Haibo apollo.

Lämna en kommentar:

• Gädd-jos
    replied
    Är det nån här inne som hunnit testa lite olika grövre kinalinor? De flesta jag läst om hittills har rört sig om rätt tunna linor...
    Jag tänker mer om det är nån med erfarenhet av kinalinor i klassen 100-150lbs?
    Isf vilka har ni tyckt varit bäst? trevligast/hållbarast, ptja, ja, vad som helst, bara fyll på med erfarenheter ni har!

Letar nämligen efter nån bulkrulle till nästa säsong och, ptja, vore kul och trevligt för plånkan om man kunde köpa nån kinalina då.

Mvh
    /peter

Lämna en kommentar:

• pebben
    replied
    Spöt har jag ingen aning om men av rullarna hade jag köpt Haibo. Har själv en Haibo Smart 51 som funkar fint. KastKing däremot verkar köra en hel del med fakeade reviews så de känns lite väl dodgy.... Ska dock tillägga att jag inte köpt/testat något från KastKing.
    Senast ändrad av pebben; 2016-11-15, 09:57.

Lämna en kommentar:

• rubby
    replied
    Vad tror ni om detta spöt?
    Är det någon som köpt ett?
    https://www.aliexpress.com/item/-/32...999.271.xpo5Sj

Funderar även på en multirulle till abborrefisket och har kollat på
    "Haibo Steed"
    https://www.aliexpress.com/item/Haib...b-5daa21ab1ade
    "Kastking Assassin"
    https://www.aliexpress.com/item/Kast...5-03e5111de7e1

Vilken hade ni satsat på?

Lämna en kommentar:

• gälk
    replied
    Man kan iaf konstatera att uppdelningen av kinaskit tråden tog lite död på den

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
1 689 svar
369 253 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Westley Richard  
Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30