"Kinaskit" - Diskussionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Diskussionstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • TiSo
    replied
    Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för att kunna koppla en skruvdragare till den. Resultatet blir perfekt när man spolar på lina då motståndet går att ställa enkelt.
    Sök på Recykler line spooler på Aliexpress så hittar ni flertalet som säljer.

    Köpte en likadan på SHEIN och eftersom bladebeten är mina absoluta favoritbeten till abborre så tog jag också 12 st SG Vib Blade look-a-likes för det facila priset av 119 kr. Ser vid ett första påseende helt ok ut, nu är det bara att vänta på öppet vatten...

    Click image for larger version

Name:	20240207_183825.jpg
Views:	218
Size:	1,82 MB
ID:	2634645

    Lämna en kommentar:


  • Ziggystardust
    replied
    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

    De jag köpte beskrivs som sinking vilket ju inte säger mycket, förhoppningsvis slow sinking/suspending. Samma eller snarlika beten finns ju hos massor av olika säljare så ren chansning, om än en billig sådan.
    De här som jag länka till var klockrena suspendingbeten...sjukt häng

    Lämna en kommentar:


  • Sundström76
    replied
    Click image for larger version

Name:	IMG_4927.jpeg
Views:	305
Size:	3,13 MB
ID:	2634257Click image for larger version  Name:	IMG_4931.png Views:	0 Size:	389,3 KB ID:	2634256 Kollat över fastash:en nu och dom är helt ok och 50 st för 35-40:- är marginellt mer än handlarn tar för 10st
    kört #1 till pimpel och #2är tänkt till jigg
    #1 i handen

    Lämna en kommentar:


  • holden
    replied
    Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg
    Fy f***n... de är svindyra ju...20 spänn...

    https://www.aliexpress.com/item/1005...000474543528.1


    men sjukt bra
    De jag köpte beskrivs som sinking vilket ju inte säger mycket, förhoppningsvis slow sinking/suspending. Samma eller snarlika beten finns ju hos massor av olika säljare så ren chansning, om än en billig sådan.

    Lämna en kommentar:


  • Ziggystardust
    replied
    Fy f***n... de är svindyra ju...20 spänn...

    https://www.aliexpress.com/item/1005...000474543528.1


    men sjukt bra

    Lämna en kommentar:


  • holden
    replied
    Min enda farhåga med de billiga shadow rap lookalikes jag köpt är att de kanske sjunker för snabbt, ett gram tyngre än originalet- man vill ju ha ”hänget”. Ska bli spännande att prova i vår.

    Lämna en kommentar:


  • Cosmoz 08
    replied
    Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för att kunna koppla en skruvdragare till den. Resultatet blir perfekt när man spolar på lina då motståndet går att ställa enkelt.
    Sök på Recykler line spooler på Aliexpress så hittar ni flertalet som säljer.

    Lämna en kommentar:


  • M1cke
    replied
    Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

    Kan säga att jag hittade rapala kopior på aliexpress som var så sjukt bra så det kändes som nattskiftet på rapala... grymt häng, kunde utan tvekan vara suspending tre fyra sekunder. Ska försöka hitta länk vid tillfälle. De kostar runt 12 spänn styck...
    Länk skulle uppskattas.

    Lämna en kommentar:


  • Sundström76
    replied
    Gjorde en beställning på lite prylar nyss och finishen var klart godkänd , shallowskruv och fjäderringar är klockrena och lite snappers på prov följde med.
    tips på flytande djupgående abborrdräpare ? Click image for larger version

Name:	IMG_4906.jpeg
Views:	421
Size:	3,90 MB
ID:	2634211

    Lämna en kommentar:


  • Ziggystardust
    replied
    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
    Väcker liv i denna tråd då jag tycker smärtgränsen för borre-jerkbaits nu är nådd och jag drog iväg en beställning på ett gäng shadow rap-kopior på Temu. Min smärtgräns för beten ligger runt en hundring, nu kostar en Rapala shadow rap 149 spänn vilket jag tycker är för dyrt för denna ”entry-level” jerk som Nordänger kallar den i det här klippet som beskriver japanska kvalitetsbeten för 250-300 kr styck:

    https://youtu.be/A6gtaLB1sig?si=dkN0u4cHU9gLEmQD

    Det jag först kan konstatera än att Temu-betena är i stort sett identiska med originalet vad gäller finish, dvs utmärkt bra. Krokarna ser inte ut som kvalitetskrokar men duger säkert något pass innan dom behöver bytas. Återstår då att det blir isfritt så man kan utvärdera gången i vattnet, med tanke på att Temu-betena kostade mig 23 kr styck (dvs mindre än 1/6 av vad en Rapala kostar) så är det ju inte särskilt kännbart om det visar sig vara katastrof.
    Kan säga att jag hittade rapala kopior på aliexpress som var så sjukt bra så det kändes som nattskiftet på rapala... grymt häng, kunde utan tvekan vara suspending tre fyra sekunder. Ska försöka hitta länk vid tillfälle. De kostar runt 12 spänn styck...

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
17 svar
3 138 visningar
1 gilla
Senaste inlägg harlequine  
Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
40 svar
3 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
1 668 svar
361 388 visningar
0 gillar
Senaste inlägg HA-Lures  
Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
50 svar
12 023 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TiSo
av TiSo
 
Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
680 svar
57 384 visningar
4 gillar
Senaste inlägg DuffelDad  
Arbetar...
X