"Kinaskit" - Diskussionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Diskussionstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kolnej
    replied
    Nån som har provat en LP rulle som heter Lixada?

Behöver en billig "skitrulle" till ett spö som ligger i bilen i "utifall" syfte.

https://se.grandado.com/products/lixada-12-1-kullager-fiske-rullar-baitcasting-reel-fiske-flyga-hoghastighets-fiskehjul-med-magnetiskt-bromssystem?variant=17302212411449&currency=SEK&gc lid=CjwKCAjw6vvoBRBtEiwAZq-T1cUvhLd8GM8mjSJ0kPT8i8lRGJkNTikGfRKA9Mqjty7V1km9J b08HBoCdpIQAvD_BwE

https://castlures.com/wp-content/uploads/2017/09/35268-6b4b81a67e9fbb243b99eb38fb5b4a74.jpg

Lämna en kommentar:

• Uffe5
    replied
    Någon som hittat viktade offset krokar med skruv? Storlek 8/0-12/0.

Lämna en kommentar:

• Zeppohoj
    replied
    Va tror ni om dessa billiga bladebaits(Eller va dom nu heter)?
    Funderar på den minsta till abborren o regnbågen.

Fula som stryk o ser ut som dom är från yttre rymden haha

https://www.aliexpress.com/item/YAPA...9-7e2692216409
    Senast ändrad av Zeppohoj; 2017-05-20, 20:17.

Lämna en kommentar:

• cogo123
    replied
    Okej, testade att beställa ett provpaket med lite blandade wobblers i samt lite andra drag för att testa. Inga jätte pengar så är det skit så är det bara att kasta då.

Testade bland annat detta:

https://www.aliexpress.com/item/10-p...608.0.0.A0YhW4

Mvh Magnus

Lämna en kommentar:

• Husse0416
    replied
    Ursprungligen postat av cogo123 Visa inlägg
    Hur är det med wobblers och andra drag från Kina, någon som testat dem?
    Det finns ju lite att välja på.... så det är svårt att svara enkelt på det.
    Vissa beten/drag är identiska med en del drag som säljs under andra namn (oem/rebrandning) från andra märkesföretag.
    En del drag har varit mkt bra, andra mer eller mindre skräp.
    Vissa drag är helt ok, snyggt lackade men har inte så sällan alldeles för tunn klarlack (om någon alls) så dom blir snabbt slitna och förstörda. Dom som jag gillat har jag i såmfall epoxilackat själv så nu håller dom länge.
    Krokar och fjäderringar kan ofta vara av dålig kvalitet. Bara att byta ut om man gillar draget.
    Eftersom frakt ofta är gratis så beställ ett ex på prov. Pris och kvalitet verkar inte alltid gå hand i hand, något att tänka på.

Lämna en kommentar:

• cogo123
    replied
    Hur är det med wobblers och andra drag från Kina, någon som testat dem?

Lämna en kommentar:

• Husse0416
    replied
    Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
    Är det nån här inne som hunnit testa lite olika grövre kinalinor? De flesta jag läst om hittills har rört sig om rätt tunna linor...
    Jag tänker mer om det är nån med erfarenhet av kinalinor i klassen 100-150lbs?
    Isf vilka har ni tyckt varit bäst? trevligast/hållbarast, ptja, ja, vad som helst, bara fyll på med erfarenheter ni har!

Letar nämligen efter nån bulkrulle till nästa säsong och, ptja, vore kul och trevligt för plånkan om man kunde köpa nån kinalina då.

Mvh
    /peter
    Jag har kört Saratoga, Agepoch och GOAL. Testade att köra riktigt lågbudget när jag var nere på Ascension med 4 strand linor, testade dom flesta dimensioner frpn 20 till 150 Lb och testade 8 strand 80, 150, 200 Lb.
    Lite tveksam när det gäller linorna från GOAL men dom andra har varit helt ok. För dom pengarna är dom hur bra som helst. Jag har inte haft något linbrott som kan skyllas på linorna i alla fall. Knutarna har inte glidit eller gått av heller.
    Jag kör alla linor i multicolor. Dom färgar av sig en del i början men inte så det stör eller ger problem. Solblekta blir dom vilket jag tycker är bra så ser man att dom är använda och börjar bli slitna. Jag strippar av ca 10 m efter varje fisketur. Kostar ju inget att hålla linan fräsch och till slut byta ut den helt ett par gånger per säsong. Ska man göra det med PowerPro och andra "kvalitets" linor i dom grova dimensionerna blir man ju helt ruinerad. Dom är ju 3-4 ggr så dyra typ (om det räcker).
    Eftersom jag inte satsar på något IGFA rekord kan man ju gå upp en dimension om man vill vara på den säkra sidan.
    Jämfört med mina gamla monolinor jag fiskade med som grabb är dessa kina PE linor helt fantastiska.

PS Det enda negativa är väl leveranstiderna som ibland uppemot 8 veckor om man har otur.
    Senast ändrad av Husse0416; 2017-04-01, 16:49.

Lämna en kommentar:

• resu
    replied
    Pm skickad.

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Ursprungligen postat av resu Visa inlägg
    Har letat efter en ultralätt spole till ts 1200 -rulle, som ja har sett någonstans. Har inte hittat. Vet någon var den lurar?
    Jag har en du kan få billigt. Här inte min TS1200 kvar.

Skicka PM isf.

Lämna en kommentar:

• resu
    replied
    Har letat efter en ultralätt spole till ts 1200 -rulle, som ja har sett någonstans. Har inte hittat. Vet någon var den lurar?

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Team CTM, 2011-05-06, 08:13
745 svar
149 796 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Kr0nbl0m  
Startad av Gimlan, 2012-05-26, 07:46