Westins Jerkbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Westins Jerkbait

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Norden
    Gillar Westins Jerk.. Går bra att fiska ganska långsamt, ganska djupt. En sak irriterar mig dock.. Av ren slöhet/snålhet har dom satt på för små krokar. Vad jag vet har Westins bara två krokstorlekar på alla sina beten: 1/0 på 23cm jätten och den stora feta och tror det är strl.2 på lilla jätten och den lilla feta. Verkar ha tagit samma krokar till jerkarna. Har bara testat 15cm jerken och där ska det definitivt inte sitta 1/0 ! Byt till 2/0 eller 3/0. Westins originalkrokar är dessutom för klena. Annars ett skönt jerkbait som dock kräver lite ovanlig jerkteknik. Funkar jättebra att vev-jerka men det känns inte rätt att hålla på så =)

jag kan hålla med dig till viss del!, dock har jag inte upplevt att den krokar dåligt överhuvdtaget.
    har inte tappat en enda fisk på den.

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow
      jag kan hålla med dig till viss del!, dock har jag inte upplevt att den krokar dåligt överhuvdtaget.
      har inte tappat en enda fisk på den.
      Nog funkar den säkert med originalkrok, men det känns sååå fel att kroken inte gapar utanför betets profil (eller hur man ska säga). Det är ju liksom ett principiellt fel. Man lär nog inte tappa massa fisk för det, däremot tror jag att man missar fler krokningar. Och om jag inte kan tro på betet så blir jag irriterad och då fiskar jag dåligt =)

Kommentera

Ursprungligen postat av Norden
        Nog funkar den säkert med originalkrok, men det känns sååå fel att kroken inte gapar utanför betets profil (eller hur man ska säga). Det är ju liksom ett principiellt fel. Man lär nog inte tappa massa fisk för det, däremot tror jag att man missar fler krokningar. Och om jag inte kan tro på betet så blir jag irriterad och då fiskar jag dåligt =)

japp.. tror man inte på det så funkar det inte heller särskilt bra.

det är ju bara att byta krok då, känns som om man gör det på de flesta beten man köper i vilket fall

Kommentera

Ursprungligen postat av Martin Bergman
          Tycker gången på den är mkt bättre om man bara vevar in den med små stopp i vevningen så det svänger ut ordentligt.
          tycker ocskå den går mycket bättre när man bara vevar den har ingen själv men fick testa ett prov ex men viste inte vilka som låggbakom betet.fick några fina och gillar att man kan fiska den lite djupare !
          Keep talking about me, You are just making me famous..
          MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
          www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av -GäddUngeN-
            tycker ocskå den går mycket bättre när man bara vevar den har ingen själv men fick testa ett prov ex men viste inte vilka som låggbakom betet.fick några fina och gillar att man kan fiska den lite djupare !
            Den går fint när man bara vevar den, men det är det många jerks som gör.
            tycker dock inte att betet går "bättre" med endast invevning.

Kommentera

Den går fint när man bara vevar den, men det är det många jerks som gör.
              tycker dock inte att betet går "bättre" med endast invevning.
              okej de är en smak sak visa gillar att bara veva den och andra inte ..den går jätte fint om man jerkar den också.
              Keep talking about me, You are just making me famous..
              MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
              www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Everflow, vilka färger och storlek har du fiskat med? Har precis köpt 12 cm 58 gram i skitmört och blåabborre.
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Då everflow är ute i båten tar jag mig friheten att svara. Vet att han kört mycket med denna färgen: http://www.fishit.com/product_info.p...ducts_id=82140
                  http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Ursprungligen postat av trashmasta
                    Då everflow är ute i båten tar jag mig friheten att svara. Vet att han kört mycket med denna färgen: http://www.fishit.com/product_info.p...ducts_id=82140

det var nästan rätt... men inte riktigt.

hittar den inte på nätet just nu. samma gröna bakgrund och samma prickmönster.. men med röda prickar och en svart haka.
                    den färgen har varit kanon.

det är den större modellen jag har använt mig av

Kommentera

det var nästan rätt... men inte riktigt.

hittar den inte på nätet just nu. samma gröna bakgrund och samma prickmönster.. men med röda prickar och en svart haka.
                      den färgen har varit kanon.

det är den större modellen jag har använt mig av
                      www.sportfiskaren.nu kör hela Westins sortiment. Kanske hittar färgern där om det inte var nån skum prototyp

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 690 svar
                      374 549 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo