Höstgädda! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höstgädda!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
    vilken sorg...

men, så länge det finns öppet vatten och du har båt så kanske du kan komma ut ändå???

Mvh
    /peter
    Ja det hoppas jag - har inte givit upp 2016 ännu! Den 28/10 skruvade jag fast gelbatterierna ordentligt för rufft "före" över fjärdarna och inför hösttrollingen, vore trevligt att få använda dem lite mer i år

Kommentera

• Snön ligger vit om taken, gäddan äter endast laken. Ses till våren

Kommentera

Hahahahahaaaaaaaaa!!!
        EXAKT!!!

men, ja, "pers" kanske var lite svårtolkat? jag vet inte, jag har nog hängt för mycket med tränings-nördar utöver fisket och där är ju "pers" i betydelsen "personbästa" nåt som används väldigt ofta... annars kan man ju snabbt tolka "pers" som; "vilken pers det där var" som i nåt väldigt jobbigt och krävande...
        pb som pb... vare sig det rör marklyft eller gädda

Kommentera

• Ursprungligen postat av OjaOnej Visa inlägg
          pb som pb... vare sig det rör marklyft eller gädda
          Det bästa hade ju varit om man hade kunnat kombinera dem... en gädda så tung att den också blir ett pers i marklyft???
          https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

• Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
            Snön ligger vit om taken, gäddan äter endast laken. Ses till våren
            Så vackert och sorgligt att man vill gråta... men, tårarna blir till is....

Kommentera

• ..."hoppet är det sista som lämnar människan"...

...och då menar jag inte ens det faktum att jag gav mig ut idag... med nån slags hopp om fiske...
              -15 i helgen, sen var det plötsligt +2och regn/hård vind igår och idag... klart hoppet väcks då liksom???

Så, sagt och gjort, klart man ska ut!!!
              Dock ingen lina på rullarna längre då jag dels i princip hade slut lina i slutet av säsongen (fiskade ju med ~20m lina på rullen mot slutet) och också på sätt och vis såklart redan gett upp fisket 2016 då vännerna är ute och åker långfärdsskridskor å annat vinter-relaterat hittepå...
              men, efter lite grävande så hittar jag den halva spole 0.45FC som jag visste jag skulle ha liggande och skräpandes nånstans, så, bara spola på det, om inte annat så släpar den ju i alla fall mindre vatten till spöringar och rulle...samt, bättre än inget!!!

Utan det jag pratar om som ett exemplariskt exempel av ovanstående plattityd, om att människan är ett sånt starkt hoppfullt kreatur, har mer med det faktumet att göra att jag, efter att jag "vadat mig ut" till en gammal bra plats och sen till sist får inse omöjligheten i det hela och vänder om...
              Click image for larger version

Name:	IMG_20161115_142537_1.jpg
Views:	1
Size:	1 014,5 KB
ID:	1783220
              lättvadat såhär års får man ju i alla fall säga

...så är jag ändå inte less över den onödiga körningen, ledsen över isen eller ens nedslagen över att jag inte fick kasta nåt idag... utan NEJ! det enda jag kan tänka är;
              "hoppas det fortsätter regna och blåsa såhär nu resten av veckan, då kommer man ju säääkert kunna fiska till helgen?!?"

Name:	IMG_20161115_142618_1.jpg
Size:	997,7 KB
ID:	1783221
              älvens flöde var rätt obefintligt idag... 100% stillastående i ytan kan man till och med säga, men, regnslasket som "faller" i sidled ger en ändå hopp!

Jaja, 0.45FCn får sitta kvar på rullen, planerna om att plocka isär och pilla, renovera och bygga med rullen får vänta... i alla fall en vecka till...

Mvh
              /peter

Kommentera

• Holy cheeseballs Batman! Det kan fan gå att komma ut en gång till med båt, och är det ens en möjlighet så kommer jag ta den!

Ska pissa i motvind av lycka ifall det blir verklighet

Name:	DET KAN GÅ.JPG
Size:	42,9 KB
ID:	1783222

Kommentera

• Ursprungligen postat av Knug87 Visa inlägg
                  Holy cheeseballs Batman! Det kan fan gå att komma ut en gång till med båt, och är det ens en möjlighet så kommer jag ta den!

Ska pissa i motvind av lycka ifall det blir verklighet

[ATTACH=CONFIG]90948[/ATTACH]
                  Så sjukt rätt inställning!!!
                  helt klart man ska ut om de går!!!
                  önskar ofta man hade haft nån polare (helst med båt ) som vore precis lika galen som en själv, isf hade man ju inte behövt klappa ihop fisket förrän iaf nån månad senare varje år!

Den där prognosen ser ju bättre ut än för min egen del, men, även här kaaaaaan de gå bara det håller i sig... får kanske vika ner mig och dra runt lite granna och kanske inte få chansen att fiska på en del ställen jag hellre hade fiskat, men, tänker mig att det SKA gå få blöta ner prylarna en gång till i år...kanske... lite klurigare då man som jag får vada från land, men, så länge man minns hyfsat bra hur/var man kan vada så är ju den eventuella isen bara nästan till fördel (lättare att vada liksom ) och går man igenom (förutsatt att minnet är hyfsat akkurat på en) så gör det ju inget...som sagt så länge man minns var man brukar kunna vada vanligen utan att bli blöt...

skitfiske, skitfiske på oss alla!!!

/peter

Kommentera

skitfiske, skitfiske på oss alla!!!

/peter
                    jag har delat bilden förr men kan göra det igen för motivering!

Sjösättning från ifjol! och det gick...till slut

Name:	moit.jpg
Size:	83,1 KB
ID:	1783223

Kommentera

• Det är fortfarande öppet vatten i närheten av jobbet i Stockholm. Ska ta med spöt och lunchsvinga lite från kajen vid jobbet. En kollega tappade en riktigt fin gädda idag tydligen.
                      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                      Fiskesnacks regler hittar ni Här
                      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 689 svar
                      369 457 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Westley Richard  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30