Roligt fenomen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Roligt fenomen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Roligt fenomen

I Söndags var vi ute och fiskade. Började lungt utan ett enda hugg. Sen helt plötsligt så va gäddorna som galna och högg på allt man kastade i. I stort sett varenda kast hade man kontakt med gädda. Sen dog det.

Idag så var det samma sak. Inte ett liv först. Sen började de duggregna lite och så var gäddorna igång och högg som galningar.

Fiskade i en vik med otroligt mycket växtlighet. Kanske 20cm frivatten ovanför växterna att fiska på. Kör Big Bandit Shallow (den enda som har flytkraft nog att inte fastna) strax ovanför växterna i snabbt tempo. Riktigt coolt att se gäddorna jaga betet. Hugger missar, hugger missar och sen ett sista anfall så sitter dom. Det for gäddor i ytan varenda minut och huggen är riktigt tuffa. Sköna fiskeupplevelser som man hoppas få återuppleva.

Tråkigt bara att det började spöregna idag så fick åka hem.
    Huggperioden i söndags kunde dock få ha varit lite längre. Höll på ca 1,5 timme.
    - T e a m O d i n -

Det är skoj när dom är igång!
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av rickjung
      I Söndags var vi ute och fiskade. Började lungt utan ett enda hugg. Sen helt plötsligt så va gäddorna som galna och högg på allt man kastade i. I stort sett varenda kast hade man kontakt med gädda. Sen dog det.

Idag så var det samma sak. Inte ett liv först. Sen började de duggregna lite och så var gäddorna igång och högg som galningar.

Fiskade i en vik med otroligt mycket växtlighet. Kanske 20cm frivatten ovanför växterna att fiska på. Kör Big Bandit Shallow (den enda som har flytkraft nog att inte fastna) strax ovanför växterna i snabbt tempo. Riktigt coolt att se gäddorna jaga betet. Hugger missar, hugger missar och sen ett sista anfall så sitter dom. Det for gäddor i ytan varenda minut och huggen är riktigt tuffa. Sköna fiskeupplevelser som man hoppas få återuppleva.

Tråkigt bara att det började spöregna idag så fick åka hem.
      Huggperioden i söndags kunde dock få ha varit lite längre. Höll på ca 1,5 timme.

1,5 h tycker jag låter som en ganska lång huggperiod, som när kompisen och jag var ute i skärgårn en helg med typ 5 h totalt fiske från båt, sen så kommer vi till land och får 3 på 15 min + en jävla massa hugg när dom bara flyger i luften för att mörda våra Bustrar, inte så märkvärdigt men kul för oss som inte är dom bästa fiskarna!

Kommentera

Hur många blev det?

Har själv vart med om en riktigt kul huggperiod. Var ute på grynnan för att jigga gös. Fick inget alls på kanske en timma. Sen helt plötsligt hugg på hugg. Tror det blev 8 gösar på 8 kast och sedan några till med några kast mellanrum. I och för sig inga stora utan mellan 1.5 - 3kg men ändå, kul fiske
        bf

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher
          Hur många blev det?

Har själv vart med om en riktigt kul huggperiod. Var ute på grynnan för att jigga gös. Fick inget alls på kanske en timma. Sen helt plötsligt hugg på hugg. Tror det blev 8 gösar på 8 kast och sedan några till med några kast mellanrum. I och för sig inga stora utan mellan 1.5 - 3kg men ändå, kul fiske
          Det handlar sällan om storlek tycker jag, gillar man fiske är det fångsten i sig som är kul, även bara själva fisket i sig med alla prylar och fixande och trixande!

Men visst är det kul att få något lite större ibland, inte det jag menar. Men jag är lycklig bara jag fiskar!
          &

-Okänd

Kommentera

förstod inte om det var nått jag skulle svara på
            bf

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher
              förstod inte om det var nått jag skulle svara på
              Hehe, nej då, jag bara svamlar
              &

-Okänd

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
              1 690 svar
              373 523 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg TiSo