Ingen fisk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ingen fisk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ingen fisk

    Tjena! Jag är en amatör gädda/aborrfiskare. Har fiskat till och från hela mitt liv, men inget seriöst. Jag och några kompisar fick dock ett ryck att fiska. Vi har varit vid 3 olika ställen nu, inget napp. Alla ställen har varit relativt grunda (0,5-1m) och det har varit vass och näckrosor. Har provat liten spinnare och 16cm wobbler, kört olika vev tekniker men ingenting funkar. Provat mitt på dagen och på kvällen/natten. Vad gör vi för fel?

  • #2
    Hej och välkommen!

    Prova att fiska djupare. Vid lågtryck vilket det väl har varit ett tag i större delen av landet går abborren gärna lite djupare och är dom svårflörtade behöver man ibland få betet att passera bara nån decimeter eller två ifrån dom.

    Om ni ser småfisk i decimeterstorlek som sprätter i ytan på sjön kan det finnas fisk där i närheten.

    Har ni tillgång till båt så underlättar det ju mycket.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
    1 690 svar
    370 535 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg TiSo
    av TiSo
     
    Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
    870 svar
    77 691 visningar
    6 gillar
    Senaste inlägg Flex
    av Flex
     
    Startad av Sajmen, 2021-08-28, 17:30
    11 svar
    820 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Zionnoiz  
    Startad av Serben_, 2025-04-26, 20:31
    8 svar
    775 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Serben_
    av Serben_
     
    Startad av Sadda, 2025-05-27, 19:00
    36 svar
    1 819 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Jester Burk II  
    Arbetar...
    X