Bompass på bompass - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bompass på bompass

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
    Det är möjligt, Fränstam och konsulenten förespråkade i alla fall fredning i de youtube-klipp jag refererade till, projektnamnet har jag ingen koll på. Har man väl infört ett förbud lär det inte gå att häva så det är väl bara att tacka för de år man fick med helårssäsong, för mig var fisket huvudskälet att flytta ut i skärgården och någon trängsel i dessa vikar under våren har jag aldrig noterat. Tvärtom har vårfisket varit så uselt att jag under de fem säsonger jag varit ute och nött aldrig ens sett någon annan fiska där, att ett fiskeförbud i det läget plötsligt skulle trolla fram ökande fiskbestånd är minst sagt osannolikt.
    Jag tror inte heller det på något magiskt sätt kommer fixa allt. Jag hoppas bara att det kommer fler och kraftigare åtgärder pga av dessa fredningsområden.

Kommentera

Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

Jag tror inte heller det på något magiskt sätt kommer fixa allt. Jag hoppas bara att det kommer fler och kraftigare åtgärder pga av dessa fredningsområden.
      Hoppas kan man ju, nu har min borresäsong halverats och även om fisket var kass var det i vart fall fina dagar i en folktom arkipelag som jag sett fram emot varje år. Får väl satsa på havsöringen på våren istället.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
      23 svar
      4 277 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg Peter B
      av Peter B