Tips på nytt spö! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på nytt spö!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på nytt spö!

Hejsan, våren börjar närma sig och det är dags att förnya sig på vissa fronter.
    Skulle behöva ett nytt spö till det "mindre" fisket, dvs småspinnare, jigg mm. Mest efter abborre kommer spöet att användas till.

Har ett Berkley Phazer som jag inte gillar, dålig action i spöt känns det som.
    Sen hade jag ett D.A.M Crosspower som jag gillade otroligt mycket, tyvärr gick det sönder och har inte hittat några sådana igen.

Så ge mig gärna tips på sköna spön med mycket action som passar till det lite mindre fisket, prislappen får ligga på upp till 1500kr.

MVH

Till abborrfisket använder jag uteslutande mitt BFT Walker Medium. Sjukt roligt spö. Kanske inte det bästa till de minsta och lättaste spinnarna/jiggarna men till allt annat är det kanon. Om jag känner för riktigt lätt fiske använder jag istället mitt 7' Lightning Rod 7-25 g. Dessa två spön borde du kunna få för totalt ca 1500:-.

EDIT: SavageGear Jig n spin 8' 7-25 g ser jäkligt fint ut och har ju onekligen rätt användningsområde för det du avser fiska. 999:- på t.ex. Willys sportfiske.
    Senast ändrad av Gäddhängke; 2007-03-06, 10:41.

Kommentera

Okej, tack för tipsen änsålänge! Ska kolla upp dom du har nämt och om något verkar intressant blir det att åka in och känna på dom.

Fler tips mottages gärna!

Kommentera

Savage Gear Jig N' Spin har jag känt på, det är alldeles för kort vid armhålan. Så att kasta och pressa en lite större firre kan nog inte vara så jäkla skönt.

Kommentera

Har ett team dragon pro selection spö 2.60 långt och med rekommenderad kastvikt 7-21 gram. Tycker det är ett mycket trevligt spö som jag rekommenderar varmt, har för mig att jag gav en tusing för detta spö.
          Pike Vobiscum

Kommentera

Ursprungligen postat av Ringaby Visa inlägg
            Savage Gear Jig N' Spin har jag känt på, det är alldeles för kort vid armhålan. Så att kasta och pressa en lite större firre kan nog inte vara så jäkla skönt.
            Det kan nog stämma. Visst finns alltid risken/chansen att en stor fisk kliver på men det tycker jag inte är argument nog för att ersätta UL utrustningen med en 11-fots gäddpåk "i fall att...". Har man tänkt att fiska lätt tycker jag också man ska satsa på lätta grejer för det blir ju mycket roligare då. I det här fallet handlar det ju om abborre och då tror jag att ett sådant spö är fullt tillräckligt. (Om mitt svar har en näsvis ton så är det inte meningen )

Kommentera

Om du kan, kolla i Dragonspöna!
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Ringaby Visa inlägg
                Handtagets längd har ingen större betydelse då du inte ska kasta beten tyngre än 25 gram. Och sen så kan du ju ändå inte pressa en stor fisk allt för mycket med ett spö avsett för lätt jiggfiske. Jag kan dock intyga att det går att drilla hyfsade gäddor med det
                Senast ändrad av Guest; 2007-03-06, 19:38.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tovi Visa inlägg
                  Hejsan, våren börjar närma sig och det är dags att förnya sig på vissa fronter.
                  Skulle behöva ett nytt spö till det "mindre" fisket, dvs småspinnare, jigg mm. Mest efter abborre kommer spöet att användas till.

Har ett Berkley Phazer som jag inte gillar, dålig action i spöt känns det som.
                  Sen hade jag ett D.A.M Crosspower som jag gillade otroligt mycket, tyvärr gick det sönder och har inte hittat några sådana igen.

Så ge mig gärna tips på sköna spön med mycket action som passar till det lite mindre fisket, prislappen får ligga på upp till 1500kr.

MVH

kan detta vara något för dig??.. eller är det för långt?

Kommentera

......
                    Senast ändrad av Guest; 2007-03-12, 21:11.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 871 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta  
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57