jag har i o f s inte testat DB mer än ett par kast, och det var inget fel på det spöet! men figgen har jag hunnit fiska med en del och det är ett ritkigt bra spö som dels bra "spännst" och en ryggrad som medger ett generöst betesspann, 80-150 har jag testat och det funkade superbra. gissar att det tar betydligt tyngre beten också. men att försöka ha ett spö som funkar optimalt för beten mellan 40g-250g är en ouppnåbar dröm, jag använder minst två spön. ett daiwa PM för beten mellan 30g-80g, och så ett för beten över 80g. men det finns nog lika många teorier om detta som det finns sportfiskare. kontentan är att figgen är ett superspö, som jag varmt kan rekomendera om man vill ha ngt för beten över 80g. jag gillar också det långa bakhandtaget så att man kan ta i ordentligt när man kastar. får man ett DB för samma peng, så kan jag erkänna att valet blir svårt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
jerk: daimondback vs fig rig
Collapse
X
-
achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
-
inga problem att kasta buster med spöna. jag har nog inte ens enligt dej nåra brottarbeten =) nåra smuttly stubby d bara.. annars har jag inga tunga beten.Ursprungligen postat av Mothugget Visa inlägghur går det att kasta typ buster och sliders med dessa.
eller måste man ha brottar-beten?-=One Of The Best Yet=-
________
________
Kommentera
-
NEO
Rullarna är ju lika stora, så det är mest en fråga om vad du vill ha. En hållbar rulle som håller i ur och skur (JB) eller en skön rulle med lite högre utväxling (Record).Ursprungligen postat av Mothugget Visa inläggok låter helt kanon.
men vilkenn utav alla dessa rulla passar bra till ett daimondback? c4, rekord,jb mfl?
Själv använder jag en Record till mitt Db och det funkar kanon, men den är ju inte alls lika slittålig som JB.Senast ändrad av Guest; 2007-03-16, 11:34.
Kommentera
-
så! nu e det nya spöt och rullen inhandlat. det blev ett daimondback och en c4. köptes på sthlmsmässan. tror att det kommer att lira hurbra som helst!
kommer att återkomma med hur det hela fungerar.
skitfiske på er allihopa!
Ps: tack för alla tipsen som ledde till detta köp!
Kommentera
-
ja då blir du inte besviken.
mitt var underbart att drilla på btw =)
skitfiske!
Ursprungligen postat av Mothugget Visa inläggså! nu e det nya spöt och rullen inhandlat. det blev ett daimondback och en c4. köptes på sthlmsmässan. tror att det kommer att lira hurbra som helst!
Ps: tack för alla tipsen som ledde till detta köp!-=One Of The Best Yet=-
________
________
Kommentera
-
nej det tror jag inte heller=) har bränt mer än åtta papp nu på två veckor. först 4 på slut rean för sportfiskecompaniet i sthlm och typ fyra på mässan också.blev väl 40 beten, 2 spön en rulle, lina och mycket mer.
men men.
blev det något i helgen?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mothugget Visa inläggså! nu e det nya spöt och rullen inhandlat. det blev ett daimondback och en c4. köptes på sthlmsmässan. tror att det kommer att lira hurbra som helst!
Ps: tack för alla tipsen som ledde till detta köp!
var det dig vi skulle skicka rullen till i efterhand??
/strende
Kommentera
-
jag kör min record 51a och den sitter riktigt smutt
Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
japp det var till mig ni skulle skicka till.Ursprungligen postat av Everflow Visa inläggvar det dig vi skulle skicka rullen till i efterhand??
/strende
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexNästan Hyffsad Borre...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2026-06-28, 21:12 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-
2026-06-23, 10:35 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-