Öppnar denna gamle tråd igen. För min del står det emllan CWC 6,8' Contact och Savagear Big Jerkbait, dvs vill inte lägga över 2k kronor på DB eller FIG. Så lite recensioner på Contact och/eller Savagear Big skulle uppskattas.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
jerk: daimondback vs fig rig
Collapse
X
-
Kender ikke CWC'en men har et Savage Gear BJ (not bl0wj0b!). Det er jeg meget tilfreds med og det klarer opgaven. Det er smukt i sin enkelthed og ikke pyntet som et juletræ.
Hvor høj er du? Personligt foretrækker jeg et spö der ikke er længere end mig selv - jeg er 178 cm. Smag og behag måske, men jeg finder det svært at arbejde med et for langt spö.//Claus Rix
"If you give a man a fish, he will eat for a day. But, if you teach a man to fish, he will spend all his money on fishing tackle and won't be able to afford to eat!"
Kommentera
-
Man kan alltid köpa beggatUrsprungligen postat av Spader Kung Visa inläggÖppnar denna gamle tråd igen. För min del står det emllan CWC 6,8' Contact och Savagear Big Jerkbait, dvs vill inte lägga över 2k kronor på DB eller FIG. Så lite recensioner på Contact och/eller Savagear Big skulle uppskattas.
sigpic
Kommentera
-
Hvad er forresten prisen på de 2 spö?Ursprungligen postat av Spader Kung Visa inläggÖppnar denna gamle tråd igen. För min del står det emllan CWC 6,8' Contact och Savagear Big Jerkbait, dvs vill inte lägga över 2k kronor på DB eller FIG. Så lite recensioner på Contact och/eller Savagear Big skulle uppskattas.
Savage BJ koster i DK 500,- Dkr. hvor jeg købte min -> www.lystfisk.dk//Claus Rix
"If you give a man a fish, he will eat for a day. But, if you teach a man to fish, he will spend all his money on fishing tackle and won't be able to afford to eat!"
Kommentera
-
Har inte provat Savage Gears spö men är mycket nöjd med mitt CWC 6"8 180 gram. Kastar allt från Cobbs Attitude Shad mini till 11" tums Smuttleyn på 330 gram. Men man får kasta rätt lugnt när den stora sitter på...Spöt kastar långt och tar höga vikter men har ändå fin känsla. Rekommenderas! Men som sagt vet jag inte tillräckligt mycket för att jämföra ovanstående spön.Ursprungligen postat av Spader Kung Visa inläggÖppnar denna gamle tråd igen. För min del står det emllan CWC 6,8' Contact och Savagear Big Jerkbait, dvs vill inte lägga över 2k kronor på DB eller FIG. Så lite recensioner på Contact och/eller Savagear Big skulle uppskattas.
Kommentera
-
Är kvalitén bra på diamondback? Jag funderar nämligen på att köpa ett Diamondback The Wand 6,9' Berätta gärna om era egna erfarenheter
Om ni har erfarenheter av St Croix också så dela med er är ni snälla speciellt om ni testat båda spöna.
Min sista fråga är vilket tycker ni är det bästa jerkspöt?
Kommentera
-
Har ett St Croix 7,6' 170gr och kan säga att det är en riktig stock. Spöt är snyggt lätt och stenhårt och det går säkert dänga tyngre beten än det som är angivet.Ursprungligen postat av Buster_L Visa inläggÄr kvalitén bra på diamondback? Jag funderar nämligen på att köpa ett Diamondback The Wand 6,9' Berätta gärna om era egna erfarenheter
Om ni har erfarenheter av St Croix också så dela med er är ni snälla speciellt om ni testat båda spöna.
Min sista fråga är vilket tycker ni är det bästa jerkspöt?
Sålde nyss mitt Figrig och bytte till Daiwa powermesh som passar mig väldigt bra då jag nästan uteslutande fiskar med beten på 60-130gr, så jag får väl säga att powermesh är det bästa jerkspöt för mig iaf
Kommentera
-
Nå ,Hur har spöt och rullen varit mothugget?Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexNästan Hyffsad Borre...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2026-06-28, 21:12 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-
2026-06-23, 10:35 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-