[QUOTE=hmm;272944]Med drivankare börjar man närma sig den luddiga biten, men att styra båten konstant med elmotor medans man fiskar med andra handen känns som ett solklart fall av fiske som kräver båt. Vare sig man bromsar i medvind eller gasar i motvind.
Men återkommer om tid med länstyrelsens kommentarer imorrn annars övermorgon om ingen lyckas få till en punkt här under tiden
[/QUOTE
Länstyrelsen kan inte avge annat än en tolkning eftersom det inte finns någon dom i det här fallet.
Jag förstår heller inte varför ni blandar in om man använder motor, det står inget om motorer i lagtexten.
Skulle någon av någon anledning få för sig att dra en vertikaljiggare inför rätta så är jag säker på att jiggaren skulle få rätt.
Metoden kräver inte båt! Vad är som är så svårt att begripa?
Men återkommer om tid med länstyrelsens kommentarer imorrn annars övermorgon om ingen lyckas få till en punkt här under tiden
[/QUOTELänstyrelsen kan inte avge annat än en tolkning eftersom det inte finns någon dom i det här fallet.
Jag förstår heller inte varför ni blandar in om man använder motor, det står inget om motorer i lagtexten.
Skulle någon av någon anledning få för sig att dra en vertikaljiggare inför rätta så är jag säker på att jiggaren skulle få rätt.
Metoden kräver inte båt! Vad är som är så svårt att begripa?
________
Kommentera