PS Fishing - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS Fishing

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• PS Fishing

Känner någon till denna betestillverkare?
    Bifogade filer
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
    Känner någon till denna betestillverkare?
    Känner inte tillverkaren, men köpte några sådana för något specialpris på en Vildmarksmässa för en herrans massa år sedan, kommer ihåg att på samma mässa fick man en tidning J&F tror jag, i den fanns ett test på dessa beten, krånglar ofta fiskar bra var omdömet, har inte mina kvar men dom hade en tendens att hänga upp sig när man fiskade med dom.

Var inte namnet tom Tiger Stripe??
    Senast ändrad av Guest; 2007-09-10, 08:29.

Kommentera

Jag har ett par redan

och några är satta i botten.

De hänger lätt upp sig om man inte gör rätt. Låter man dem sjunka på slak lina krokar de garanterat upp sig. Bromsa kastet så linan sträcker ut och håll den sträckt när betet sjunker så går det oftast bra. En yvig duntofs på kroken ger också ett bra skydd mot upphakning.

Dessa spinnare har varit förödande för abborrarna i Gisslaren. Det var hugg på varje kast så om det idag går att hitta någon borre utan extra hål i truten vete fasen.

De 16 på bilden ska vara på ingående från Danmark nästa vecka hoppas jag.

Kommentera

Basspro har en liknande modell som jag använde förra sommaren efter abborre och det funkade hur bra som helst på lite djupare vatten. Största borren blev 1,5 kg - 47 cm.

Jag vet även att Fishit hade nån modell förra sommaren iaf. som var liknande men den vägde mer, de hade 2 storlekar på kanske 25 och 35 gram eller något liknande.

Köpte några sådana men jag gillade Basspro´s modell bättre.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Jag blev så peppad, beställde tre stycken 1/2oz. Blev $11 (74 spänn) inkl frakt. Känns overkligt billigt. Förstår dock att det kommer tull/moms på det. Spännande, grejjer, har inte testat nåt liknande faktiskt, mitt abborrfiske har vart riktigt skit (förutom ett metespass) hela sommaren så jag behöver nåt nytt.

Kul tips.
          När drar vi?

Kommentera

På skeden står det Stripe men kroppen har ju tigerränder så varför inte!

Det är som framgår av bilden inget högbudget betet precis.
            Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av pepp-robert Visa inlägg
              Jag blev så peppad, beställde tre stycken 1/2oz. Blev $11 (74 spänn) inkl frakt. Känns overkligt billigt. Förstår dock att det kommer tull/moms på det. Spännande, grejjer, har inte testat nåt liknande faktiskt, mitt abborrfiske har vart riktigt skit (förutom ett metespass) hela sommaren så jag behöver nåt nytt.

Kul tips.
              Mitt abborrfiska har varit skit i sommar också, trots dessa fiskedrag. Jag har dock inte lagt ner så mycket tid på detta i sommar.
              Förra sommaren var det dock grymt, men nu finns det inte en borre kvar på dessa ställen. Kan kanske bero på att 2 pers drunknade där i vintras, men dem skall vara uppfiskade. Alkoholiserade skoteråkare nattetid......
              Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Det rätta namnet på spinnaren är kort och gott STRIPE. Tillverkades av min dåvarande styvfar i garageloken i villan i Laxne.
                Per som han hette flyttade sedan till danmark men återkom årligen till sin favoritsjö, Klemmingen, med kanot på tåget. Drunknade i nämda sjö för ca. 5-8 år sedan.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                1 690 svar
                369 663 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TiSo
                av TiSo