Spöbalans...? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spöbalans...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Amiala
    replied
    Hej,
    har ett Megabass Levante F5-611LV som jag upplever aningen framtungt i kombination med en Curado DC. Inte mkt alls, knappt 1 cm skillnad mellan balanspunkten jmfr med var jag håller i rullfästet, men ändå så pass att jag stör mig lite på det vid den typ av fiske den används för.

    Vad jag kan se går det inte att skruva loss änd-pluggen, iaf utan att bruka våld, eller går det? Annat förslag på hur jag på ett snyggt sätt kan balansera spöt?

    Lämna en kommentar:


  • Pikopath
    replied
    Jeg bruker denne på alle mine spö, utenom glider spöet mitt.
    http://www.basspro.com/webapp/wcs/st...=SearchResults
    På det spöet jeg fisker gliders med holder jeg i fremre korkhandtag, og da vil jeg gjerne ha balansen der.
    Anbefales, INGEN spö er balanserad rundt rullen, der de fleste holder...tør jeg våge å påstå...

    Michael

    Lämna en kommentar:


  • M@da
    replied
    6,6an 150gr pikerange o de e riktigt bra balans i det spöet tycker jag iaf fiskat nästan en hel säsong me de nu...

    Lämna en kommentar:


  • roach master
    replied
    Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
    Ta bort ändbutten och stoppa i lite vikt om det känns framtungt, det är inte svårt!
    Precis vad jag tänkt göra på mitt Piglet evo2 för att se hur det går innan jag köper ett 6,6 fot 150g pikerange det väger inte ett skit i handen och känns perfekt ska bara gå in i butik och pröva med rulle också.

    Lämna en kommentar:


  • Gruvis
    replied
    Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
    Ta bort ändbutten och stoppa i lite vikt om det känns framtungt, det är inte svårt!
    Lyssna på Wreckbender om ni gör så här så kan ni balansera vilket framtungt spö som helst .I USA finns det speciella balansvikter till och med att köpa enbart för balansering av spön. Jag ska leta länk om det är någon som vill det .Ofta så limmar man bara fast en gängad "mutter" inuti bakre delen av handtaget och sätter dit de vikter man behöver för balansering ,"vikterna" är ofta i mässing så de ser snygga ut .

    Lämna en kommentar:


  • Wreckbender
    replied
    Ta bort ändbutten och stoppa i lite vikt om det känns framtungt, det är inte svårt!

    Lämna en kommentar:


  • pete22
    replied
    Är det Fig Rig Toothtamer 6.10 som du har? Eller är det Classic modellen som Attitude säljer? Eller är dom två rentav samma modell?

    Lämna en kommentar:


  • FiskeFreakOscar
    replied
    Mitt figrig är grymt bra balanserat enligt mig. Verkligen inte framtungt utan
    ligger väll i ungefär "jämnviktsläge". Hade ett shimano innan som jag gillade men nu när jag vant mig vid mitt figrig märker jag hur dålig känsla man igentligen hade:P

    Lämna en kommentar:


  • PutteK
    replied
    på mitt Rst lf premium jerk heavy så sitter "balanspunkten" ungefär framför den främre korken. jag har bara haft det jerkspöt så jag kan inte jämföra om var jag vill att "punkten" ska sitta..

    Lämna en kommentar:


  • pete22
    replied
    Kan väl tillägga att jag går i köpetankar och skulle behöva lite tips också

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
17 svar
3 215 visningar
1 gilla
Senaste inlägg harlequine  
Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
40 svar
3 241 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
1 668 svar
361 539 visningar
0 gillar
Senaste inlägg HA-Lures  
Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
55 svar
12 666 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
715 svar
60 803 visningar
4 gillar
Senaste inlägg Utter
av Utter
 
Arbetar...
X