Att lyckas köra slut på flest rullar, tappa flest gäddor på BJ BB, ha den mest överbestyckade båten osv är tydligen MT´s grej här i livet. Tycker det finns mycket märkligheter i det mesta han beskriver och ibland också en viss inkonsekvens. Varför inte vårda sitt material för att i nästa skede ha ett smidigare fiske med en trots allt väsentlig detalj; RULLEN...?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Alla rullar kass?
Collapse
X
-
Håller med!Ursprungligen postat av Conny Visa inläggAtt lyckas köra slut på flest rullar, tappa flest gäddor på BJ BB, ha den mest överbestyckade båten osv är tydligen MT´s grej här i livet. Tycker det finns mycket märkligheter i det mesta han beskriver och ibland också en viss inkonsekvens. Varför inte vårda sitt material för att i nästa skede ha ett smidigare fiske med en trots allt väsentlig detalj; RULLEN...?
Rent trams. Att köra slut på allt är ju bara fråga om slarv. Köper du en ny Mercedes SL55 och kör kick-down, bromsar, varvar ut, bromsar och kör kick-down och upprepar detta i en timme så är nog lådan slut. Personligen så tycker jag att man känner när det är okej och att ta det lugnt med prylarna.
Fabrikör Stava rules...
Kommentera
-
Isf har Mercerdes stoooora kvalitetsproblem eftersom tom min Mitsubishi klarade detta utan prob efter 10000mils åkande...Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inläggKöper du en ny Mercedes SL55 och kör kick-down, bromsar, varvar ut, bromsar och kör kick-down och upprepar detta i en timme så är nog lådan slut.
sigpic
Kommentera
-
...men visst servade du bilen med jämna mellanrum = )Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggIsf har Mercerdes stoooora kvalitetsproblem eftersom tom min Mitsubishi klarade detta utan prob efter 10000mils åkande...
Om alla följde de råd om service som rulltillverkarna skriver i sina manualer, hade nog antalet havererade ekipage minskat rätt markant..
Att sedan jerkbaitfiske är en krävande fiskemetod för utrustningen kommer vi aldrig ifrån..
Kommentera
-
Jaha!Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggIsf har Mercerdes stoooora kvalitetsproblem eftersom tom min Mitsubishi klarade detta utan prob efter 10000mils åkande...
Skall nog hålla sig hemma då du är ute och kör, om du kör på det viset som jag beskrev. Ojojoj
Du förstår som vanligt inte vad folk skriver eller vad de menar, liknelser etc...
Jaja! Du är ju Flodebanan - Har inga större krav på dig längre, förutom fisketips
Fabrikör Stava rules...
Kommentera
-
Ja, när oljelampan lös hällde jag i lite ny sleteolja...Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg...men visst servade du bilen med jämna mellanrum = )
Om alla följde de råd om service som rulltillverkarna skriver i sina manualer, hade nog antalet havererade ekipage minskat rätt markant..
Att sedan jerkbaitfiske är en krävande fiskemetod för utrustningen kommer vi aldrig ifrån..
Amb5000, inte olagligt någonstans att gasa 1an och 2an, bara ruskigt kul om det svänger lite
Dessutom har väl alla varit 18 och bilkåta veckorna efter körkortet?
BACK TO TOPICSenast ändrad av Flodebanan; 2008-01-26, 23:08.sigpic
Kommentera
-
Sant santUrsprungligen postat av Flodebanan Visa inläggJa, när oljelampan lös hällde jag i lite ny sleteolja...
Amb5000, inte olagligt någonstans att gasa 1an och 2an, bara ruskigt kul om det svänger lite
Dessutom har väl alla varit 18 och bilkåta veckorna efter körkortet?
BACK TO TOPIC
Fabrikör Stava rules...
Kommentera
-
Nej, det var samma variant som du fick.Ursprungligen postat av Alessandro Visa inläggVar det samma grafitbromsar som ni på ABU sponsrade wildwater med på
Röst?
Kommentera
-
Det är bara att veva på linan och sen 1,0an det är inte svårt! kanske finns någon kurs på din lokala handlare. Annars kan jag visa hur man gör.Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggHur fan får man på 300m 0.25flät och sedan 30m 1.00mm lina på en 6000?!Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inläggDet är bara att veva på linan och sen 1,0an det är inte svårt! kanske finns någon kurs på din lokala handlare. Annars kan jag visa hur man gör.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
|
25 svar
3 337 visningar