jigga regnbåge? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

jigga regnbåge?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Rögle dammar är inget bra vatten tycker inte jag i alla fall dåligt fiske och fisken smakar sump! jag kan tipsa om tollerupsjön oftast bra fiske och underbar natur dom har premiär 21 mars.
    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

okej..fisken i stenbrottet smakade kalasbra iallafall...riktigt impad...

synd att där är fiskeförbud egentligen..men men...där är tydligen grymt mkt folk och tjuvfiskar men gubben åker dit ochh fotograferar dom och deras bilar sen överlämnar det till snuten eftersom dom inte har tid att köra dit...

tycker det ä'r onödigt att skitta ner sig pga av att tjuvfiska...eller vad säger ni??
      Pissar hästen när han vill?

I'm the

Kommentera

Personligen tycker jag att det finns så många put and take vatten som man kan fiska i så varför ska man tjuvfiska då?jag tror säkert att dom flesta har gjort det någon gång! jag har själv fiskat i dalby stenbrott.Men det var många år sen 15 år sen typ och då var jag 15 år men nu har jag en annan syn på saken och fiskar där det är tillåtet.
        Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

de fåtal tillfällen jag fiskar regnbåge så brukar jag jigga med små gula berkley power grub (eller vad de heter). Jag riggar ett glidande bottenmete och fäster jiggen på en liten enkelkrok vilket gör att jiggen flyter en bit ovanför botten. Detta brukar vara speciellt effektivt på vintern och mitt på varma sommardagar.

Björkadammen brukar ha fin kvalitet på fisken och det är fin natur där också, annars så har ju som sagt tollerup ett gott renumé.
          KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av fiske furre Visa inlägg
            Min högst personliga åsikt är att små skeddrag är allra bäst, "slängig" gång gärna. Sen tycker jag att spinnare och jigg funkar ungefär lika bra, spinnaren strået vassare som standard drag o jiggen bättre som back up på slöa fiskar.
            Rogerdraget är förbluffande effektivt, både på regnbåge och öring.

Kommentera

Jag får tänka om...

Jag såg rubriken och öppnade den för att ge mitt råd att inte kasta bort tid på att jigga efter regnbåge då jag ALDRIG har lyckats få en båga att bita på jigg... Har fått många bågar och på de allra flesta beten men jigg har varit som fördömt. Min absoluta favorit är meps & droppen spinnare, nästan oberoende av årstid. (Om jag nu inte flugar såklart...) Men nu får jag väl ta fram någon jigg och se om även jag kan ta den mödomen.

Kommentera

Ursprungligen postat av lex Visa inlägg

de fåtal tillfällen jag fiskar regnbåge så brukar jag jigga med små gula berkley power grub (eller vad de heter). Jag riggar ett glidande bottenmete och fäster jiggen på en liten enkelkrok vilket gör att jiggen flyter en bit ovanför botten. Detta brukar vara speciellt effektivt på vintern och mitt på varma sommardagar.
                Här har vi en som har lärt sig hur det ska gå till!

Jiggen direkt på metkrok. Kastvikt en bit upp på linan oh ett leke för att förhindra lintvinning. Jiggkroppen rör sig oerhört frestande.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Men om man inte får meta där då. Alltså det tipset som lex tipsade om är ju inte direkt mete men tänk om gubbarna börjar surra och bråka. Men jag får väll testa det som Lex tipsade om!
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Yeswehavenobananas Visa inlägg
                    Rogerdraget är förbluffande effektivt, både på regnbåge och öring.

Eller orginalet Smoltti ,men ett Toby är aldrig fel

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 870 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta