Billig haspelutrustning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billig haspelutrustning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Och nu förstår jag inte dig arek vad menar du?att dom svenska svenska sportfiskeaffärerna beställer hem sämre saker så att man ska handla sina saker i polen?
    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Jag skulle gissa att han menar att Fishit valt att köpa hem Jaxons billigaste modeller och därför får märket en lågbudget/skräp-stämpel i Sverige. Något som kanske inte reflekterar hela företagets produktion.
      Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Jag håller med dig Andreas! Välj shimano m.m före än sådana som Jaxon. Det har du rätt i, bara skrev vad jag kände om du förstår, hoppas du inte tog illa vid.

Patrik: Det som Andreas påpekade.
        sigpic

Kommentera

Allt beror på hur mycket du fiskar. Ägnar du all fritid åt fisket så kommer du snart få jobbigt med billiga rullars kullager. Bra kullager är inte billiga men de håller. Köper du en billig rulle försök få en med färre men bra kullager. Egentligen är det nog bygeltrissans kullager som slits mest. Där fordras det hög kvalitet och lite extra omsorg.

Den värsta rullknäckaren jag känner till här på Fiskesnack gör skrot av en 600-kronors rulle från Shimano, Cardinal, Okuma, Tica eller vad du vill på en vecka. Eller hur Elanen?

Billiga rullar är billiga därför att komponenterna är billiga och efterkontrollen saknas. Den får köparen stå för och kanske går butiken med på att byta om du kan bevisa att du använt rullen på normalt sätt.

Har du bara 1000:- tillgängligt vetefasen om jag inte skulle försöka hitta en rulle av förra årets modell som satts ner under tusenlappen nu.

Dirr gamla Suecia är naturligtvis inget kul spö om du vill gå upp i kastvikt men kanske hittar du ett hyggligt spö som också reas ut.

Vänta dig inga underverk av instegssaster för under tusingen. Och var i så fall skiträdd att en lax ska kliva på och göra snus av bromsen.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag tog verkligen inte illa vid mig, snarare tvärtom. Så snart man avråder någon från att köpa något så har någon annan andra åsikter och det får man vara beredd på. Jag kan ju omformulera mig att säga att man ska se till att betala rätt priser för grejerna, ovansett om man handlar grejer från Abu, Shimano eller Jaxon. Kolla vad nätbutiker tar betalt för samma prylar och avgör efter det.
            Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Pesadelo.
              Min alldeles personliga åsikt och erfarenhet är att Shimanos rullar och spön håller hög klass. Extremt lite reklamationer jämfört med t.ex. Okuma och Ron Thompson. Du får mycket rulle för pengarna och rullarna håller som regel under många år. Spöna är också mycket hållbara. En sak många inte ens vet om är att Shimanos spön går att köpa toppar eller nederdelar till som reservdel om du råkar klämma det i bildörren. Den förmånen finns inte hos t.ex ABU.

Kommentera

Bebest he he du lär dig. Instämmer i det mesta du skrev. Även om man fiskar väldigt lite är det ändå värt att köpa lite bättre grejer.
                Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ok nu är jag med arek!
                  Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Hmm, ja det är lite lurigt under 1000 lappen men som sägs tidigare så kan ju tex tidigare års rullar bli aktuella??
                    Ett spö som jag gillar till lite blandat fiske är : Daiwa samurai 3 delat. Tycker jag är lite allround..kan kanske gå på ca:800 nånting. Ska kolla runt på lite rullar då jag själv ska köpa lite nytt med..skriver mer senare om jag hittar nåt trevligt

Kommentera

Shimano ligger nära till hands nu när det gäller rulle. Ska iväg och kolla på lite rullar i helgen. Så hittade jag den här på nätet: Shimano Nexave 2500 för 395 kr:

Visserligen blir det väl en hundring extra i frakt, men det är väl ett ok pris ändå, eller? Hur är en Nexave i förhållande till en Catana t.ex?
                      Är det något av spöna på Snäjks sida som duger? Eller ska man köpa det nån annanstans?
                      Senast ändrad av Pesadelo; 2008-03-07, 14:09.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 690 svar
                      375 560 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo