Jack Sheldon - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jack Sheldon

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har precis köpt ett jack sheldon spö på hisport.
    Tänkte kolla upp det på nätet, var 500 kr billigt mm
    Jag kan inte hitta jack sheldon nån stans på nätet.
    Vad är det för märke egentligen?

Kommentera

Jack Sheldon ar bara ett pahittat marke. Det finns knappt nagon annan stans an pa Hi-sport. Darmed inte sagt att gerjorna inte kan vara ok. Det ar mest att sjalva varumarket finns inte. Bor sjalv i USA och jag har inte traffat nagon som hort om market Jack Sheldon. Allt kommer antagligen fran en fabrik dar man tillverkar massa olika rullar och spon av olika marken.
      Sanningen ar att det finns inte sa manga fabriker i varlden som gor fiskeprylar.
      Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Kommentera

Jack Sheldon är som sagt ett påhittat Hi-Sport märke som bara säljs av dom och priset har aldrig varit 1100:- utan alltid 550:-. Ständig utförsäljning och
        "halva priset" är ju ders grej. Abu,rapala mm tjänar dom inte så mycket på
        men däremot på Jack Sheldon som dom listigt blandat in i sortimentet.

Kommentera

Exakt!! Men jag tycker inte att man behover kanna sig lurad bara for att man kopt en Jack Sheldon produkt! Dock ar det ofta sa att saker finns pa Hi-Sport av en anledning, alltsa att ingen annan ville kopa det av Nordmark.
          Men om man bara ar uppmarksam kan man hitta riktiga fynd.
          Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Kommentera

Jag köpteen liten ul-rulle jack sheldon...vilken jävla skit..Linuppläggningen funkade inte, så efter att ha förlorat lina som trasslat sig så man fått kapa å kapa meter på meter gav jag upp.Jag gick dit fly förbannad och krävde en ny rulle o ny lina av dom..Jag tjatade till mig en dyrare okuma, den är jag nöjd med.
            Akta er för herr (Jack)
            emil

Kommentera

Har haft ett Jack sheldon spö, 9 fot upp till 60 gram tror jag det var! Underbart skönt spö tyckte jag ändå tills det gick sönder. Men tror att den hade fått en spricka i sig under en bilfärd. Jag var i alla fall helnöjd med det spöt

Kommentera

Har 2 st jack sheldon spön,är topp nöjd med dessa.

Kommentera

Nu har jag fiskat med mitt sheldon spö. Är helnöjd!
                  Tror det ä samma spön som heter maxi, inte säker dock.
                  Köpte även ett Berkley lightning 9,6 fot haspel för 500 kr så nog finns det klipp att göra.

Kommentera

Hi-sport

Utan att egentligen ha handlat med Jack Sheldon produkter så tycker jag Hi-Sport är ganska bra. I somras var jag in i en av deras nya butiker i Vinsta utanför Vällingby. Deras sortiment var helt okej. Såg Berkley series one 8 fot haspel för 500 spänn.Det tycker jag är ett kanonpris! Deras havsöringsdrag är jättefina, RT lynx för 40-45 spänn, Hnasen stripper för 22 spänn med flera.
                    Vet ej om personalen i Vinsta är kunniga dock? Någon annan som vet mer?

Kommentera

Har fiskat med min Jack shaldon rulle (UL) i snart 5år utan vidare problem. Enda är som föregående säger att den glappar i veven något men åandra sidan var den billig så det får man kanske ta.
                      köpte samtidigt en Okuma (ul) och vad jag nu kan utvärdera är att båda alternativen har funkat bra kanske något mer nöjd med Okuman skönare att hålla i etc.
                      samtidigt köptes två st shimano naxeav 165mm spön och dom har faktiskt varit riktigt bra.
                      Kommer inte ihåg vad jag betalade men tror det var riktigt billigt då jag köpte två kitt samtidigt.

Spinnare är tycker jag i regel alltid är bäst att köpa nåt lite dyrare så grejerna spinner också.
                      annars skedar jiggar etc inga problem billigt och funktionellt. Om man ska klaga lite så är väl krokarna på de billigare lite sämre men det får man ju ändå byta med tiden.

Mvh Jonas.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      4 249 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B