Köpa vertikalgrejer från USA - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa vertikalgrejer från USA

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av fiskargubben Visa inlägg
    Jag tycker nog att man kan testa med haspelrullen först om man känner sig bekvämare med en sådan. Har man däremot fiskat mycket med multirulle känns det säkert bättre med en sådan. Själv kör jag med båda delarna. Fördelen med haspel, tycker i alla fall jag, är att det blir lite mera avslappnat fiske med haspel. Man kan dessutom variera greppet lite mera. Har man suttit och hållit om multirullen i fyra timmar så är det faktiskt rätt skönt att greppa haspelspöt och "vila" högerhanden lite. Rätt många fiskar faktiskt med haspel, och ofta har man ju redan en UL-rulle (den bör vara av lite högre kvalitet) som man kan testa med. Och mer än 100 meter lina är inte troligt att du behöver om du inte tänkt spinnfiska med den. Den kan räcka med runt 60-70 meter i de flesta fall om du bara ska vertikaljigga med den. Fireline Crystal är en mycket bra och stark lina.0.08, 0.10 eller 0.12 är en smaksak.

Intressanta synpunkter...
    Gösfiskare

Kommentera

Var inne på e-bay och hittade mycket fina vertikaljiggar av märket Luncer City och mailade killen som lade ut dom. Ett paketpris/förpackning gick på mellan 3-5 dollar och innehöll ca 6-10 jiggar. Samma förpackning går på ca 100kr här i sverige. Frakten berodde lite på hur mycket man beställde (givetvis) men beställde man 4-12 paket eller mer så gick frakten på 14 dollar. De kan man spara lite pengar på om man ska köpa mycket.

Kommentera

Roger, din snåle f*n!

Se nu till att pengarna stannar kvar i Sverige under den här lågkonjunkturen, så dina skattepengar kan försörja mej när jag sitter ute i solen och läser fisketidningar...

Kommentera

Någon som har beställt denna Daiwa Megaforce ifrån USA till en billig peng? Är sugen på denna rulle och funderar på att beställa från just USA. kan någon som gjort det kanske vara så snäll och tala om vart ifrån och vad allt som allt kostar?

Kommentera

Jag tog hem min från Tackledirect.com .
            Räkna med runt 300kr i frakt och lägg sen till moms på priset så har du en ungefärlig kostnad.
            Ibland räknas momsen på pris+frakt, men det händer att man slipper momsa på frakten ibland.

Kommentera

Ursprungligen postat av Toni D Visa inlägg
              Jag tog hem min från Tackledirect.com .
              Räkna med runt 300kr i frakt och lägg sen till moms på priset så har du en ungefärlig kostnad.
              Ibland räknas momsen på pris+frakt, men det händer att man slipper momsa på frakten ibland.
              Okej, tack för svar! Då är det knappast någon idé att beställa en ifrån i dagens läge iaf. verkar ju vara en fin rulle ändå för pengarna så får spana lite på svenska sidor.

Kommentera

Man "sparar" runt 300-400kr skulle jag tro.
                Om man värdesätter garantin i fiskeaffären så är den kanske värd dom pengarna om rullen pajar.

Kommentera

Jag har ett grymt tips med om man ska beställa fiskegrejer (eller allt möjligt egentligen) från USA.

Jag använder alltid gratisservicen från viadress.com när jag handlar från USA eftersom att de ger dig en gratis virtuell adress i USA, så du kan handla från alla USAs försäljare och även USAs eBay, sedan kan Viadress vidarebefodra dina paket hem till dig.

Man kan registrera sig gratis på http://viadress.com , man får ett email med sin amerikanska adress direkt. Du kan även låta viadress köpa dina produkter åt dig utan någon provisionsavgift om försäljaren inte tar internationella kreditkort. Det är verkligen användbart! Spana in det: http://www.viadress.com

Kommentera

Ursprungligen postat av ZanderAngler Visa inlägg
                    372,02 för en megaforce + frakt, tull, moms m.m. Då hamnar man väll någonstans runt tusenlappen?
                    Snarare strax över 550

Kommentera

Ursprungligen postat av imeww Visa inlägg
                      Jag har ett grymt tips med om man ska beställa fiskegrejer (eller allt möjligt egentligen) från USA.

Jag använder alltid gratisservicen från viadress.com när jag handlar från USA eftersom att de ger dig en gratis virtuell adress i USA, så du kan handla från alla USAs försäljare och även USAs eBay, sedan kan Viadress vidarebefodra dina paket hem till dig.

Man kan registrera sig gratis på http://viadress.com , man får ett email med sin amerikanska adress direkt. Du kan även låta viadress köpa dina produkter åt dig utan någon provisionsavgift om försäljaren inte tar internationella kreditkort. Det är verkligen användbart! Spana in det: http://www.viadress.com
                      Det här verkar ju klurigt även om det låter lite skumt. Har du använt det mycket?

/Lars - som blev nyfiken

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 689 svar
                      369 260 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Westley Richard