Bulldawg vs. Mr Big Rubber & Alien Eel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bulldawg vs. Mr Big Rubber & Alien Eel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av BigDaddy Visa inlägg
    Två Mr Big Rubber ombyggda och klara, för jävla bra guide Var riktigt kul och blev skitbra, skall ner och köpa två till imorgon bara för att få bygga om lite till och så får jag full färgskala i boxen

Har kittat upp med lite olika päronsänken för att kunna skifta mellan djupen precis som du säger, även det beskrevs ju bra i guiden. Bra att veta det där med kort och lång lina, är rent för rookie på trolling än så länge.

Återigen tack som fan för all hjälp, ni kan era saker där uppe i Norrland

körde den riggningen på en Alien Eel shallow. Tyvärr fick det ålen att hamna upponer :/

Kommentera

Ursprungligen postat av jämtlandgädda Visa inlägg
      Mr. Rubber e bäst
      alla jiggar går sånder så dom biliga e bättre eftersom man kan köpa 2-4 för priset av ett dyrare

Mr. Rubber e bra kvalite också
      Visst kan man gå på prislapp och kalla Mr Rubber och liknande för kvalitet.
      Frågan är just då om man vet vad kvalitet verkligen innebär?

Sanningen är nog snarast att de flesta gummibeten fångar fisk, bra med fisk dessutom.

Vill man däremot ha beten som håller att laga och funkar till fiske MÅNGA ggr och inte bara några få väljer man riktig kvalitet, inte kvalitet för 49:-.

Sjyssta beten som VERKLIGEN håller och fiskar bra är t ex Shack Attack (gärna gamla metersgummit), Bull Dawg och Jeff Boggs beten.

Fiskar gärna Rubber, Ghosttail och liknande vid tillfällen men nej, det är inte samma kvalitet som andra mjukisbeten.

Kommentera

Nu fiskar jag inte så mycket med gummibeten osv, men har många kompisar som gör det. Tycker det verkar vara väldigt inviduellt från bete till bete med kvaliten, samt att man ska ha tur...

Har både sett och hört om gummibeten på 200 kr som blivit helt köttade efter ett par snipor, och ibland har dom hållt väldigt länge ?

Kommentera

Säger sig självt att gummi går åt... däremot är det rätt stor skillnad i hur de ligger i vattnet, hur lättlagade de är. De billigaste typ Mr Rubber och liknande är mkt skörare i gummit än många andra beten.

Kommentera

Får bli till att införskaffa några gummibeten nu till sommargäddorna, se om man kan bända upp någon madam!

Kommentera

Jag köpte mig en tigerfärgad Alien Eel Shallow igår och fick en gädda på 6,1kg premiären under dom första tio kasten idag + en mindre bonusgädda lite senare.
              Man var ju tvungen att svänga förbi och köpa 4st till nu hehe.

Är det nån som testat dom mindre Alien Eel?
              Är det något att ha?

Kommentera

Jag kör nästan bara med MrBigRubber.
                Har haft ett par Ailen Eel också.

Det är INTE samma kvallitet på MrBigRubber, så är det bara.
                Först så är krokar å fjäderringar helt värdelösa, när jag får hem nya sånna så börjar jag alltid med att ta bort dom å kasta.
                Sen sätter jag på (som ni kanske har kollat i guiden) Owner krokar å tacklar på ett annat sätt.

Gummit är också mjukare/lösare, men som nån annan här skrev, gummi går alltid sönder. Så är det...

Har inte upplevt någon större skillnad på hur länge en ailen eel håller mot en mrbigrubber, sist jag tog en gädda på en ailen eel så nöp den av större delen av svansen, å den va helt ny.

Så... köp dom ni tror på, ni kommer själva att så småningom att upptäcka vilka som funkar bäst mot hur mycke ni betalar.
                Jag har mycket svårt att tro att ett bete som kostar 3-5gånger så mycke som mrbigrubber kommer att hålla och fiska 3-5gånger bättre.

Ang. hur man fiskar dom, vi kör dom mest på våren när det är kallt i vattnet.
                Tar in dom så sakta det bara går, med lite ryck/lyft/drag ibland, låter den ofta sniffa botten. Men prova också ibland att veva lite fortare, dom kan ibland funka bra över riktigt grunt vatten när man tokvevar dom.

Tycker inte det är nå problem å laga mrbigrubber, har med mig en liten butangas brännare ut, går fort å smällta gummit med en sån, bra mycke bättre än med en tändare. Se bara till att om ni ska laga en reva i gummit att ni drar isär revan så att ni kommer åt att smälta gummit hela vägen ned å sen snabbt trycker åt det.
                Smälter/värmer man bara ovanpå så kommer det snart att gå sönder igen.

Bullhuggen ä fina dom..........................

Senast ändrad av Bjorma; 2009-06-18, 16:10.
                >>>>>>>>>><<<<<<<<<<

http://fiske.makkes.se/

Kommentera

jag kör me alla, kollar endast på färgerna

älskar BD färgen som e genomskinlig och blå med silvriga ´´flan´´ i, ska köpa den snart
                  sen gillar jag den orange/gula Alien Eel och sportsshoe rubbern
                  rubbern har sämst plast, alien eel har bäst plast, BD har snyggast färger

Kommentera

Ursprungligen postat av jämtlandgädda Visa inlägg
                    Mr. Rubber e bäst
                    alla jiggar går sånder så dom biliga e bättre eftersom man kan köpa 2-4 för priset av ett dyrare

Mr. Rubber e bra kvalite också
                    du e ute o cycklar, dålig kvalite på rubber! ut o köp en bulle nu o en liten eel till vårfisket så bliru glad

Kommentera

Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
                      Svarar du dig själv pojk ?
                      skittsofren ?
                      haha, joo ja va ute o cycklade, gammal post

dumma unge hade inte fattat att de e alien eel o bd som gäller

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bongoloid, 2007-05-31, 20:16
                      51 svar
                      6 402 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08