Spinnare som ej fungerar. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnare som ej fungerar.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spinnare som ej fungerar.

Tjena jag fick med ett par spinnare då jag köppt båt. Fick med 3 o-användna abo droppen spinnare med förpackning och några andra. Nu är de så att alla 3 droppen spinnare ej spinner. Kan man laga spinnare på något vis? Är tacksam för alla svar.

Sry om de redan finns ett sånt här inlägg med har ej lyckats förstå mig på de här med sökningen på forum sidorna.
    Kan vara det roligaste......

Ursprungligen postat av Pelle-Rebel Visa inlägg
    Tjena jag fick med ett par spinnare då jag köppt båt. Fick med 3 o-användna abo droppen spinnare med förpackning och några andra. Nu är de så att alla 3 droppen spinnare ej spinner. Kan man laga spinnare på något vis? Är tacksam för alla svar.

Sry om de redan finns ett sånt här inlägg med har ej lyckats förstå mig på de här med sökningen på forum sidorna.
    Hej Pelle-Rebel; Jag misstänker att du menar ABU´s Droppen. Det finns fabrikat och modeller av spinnare som startar lätt och utan minsta startmotstånd. Mepps Aglia Long och Mepps Aglia Comet är två mycket lätt startande spinnare i de flesta storlekar. ABU´s svensktillverkade Mörrumsspinnare 18 och 28 gram brukar för det mesta spinna igång när de sjunker ner mot botten. Blyhuvudet sjunker före kroppen och pressar igång spinnarskeden att snurra.

Sedan finns det många fabrikat och modeller av spinnare som man måste rycka igång eller veva snabbt för att få dem att starta spinnandet. Några fabrikat är riktigt tröga och stannar direkt om man minskar inspinningshastigheten lite grand. Därefter tvingas man rycka igång dem igen. Kanske tillhör dina "abo droppen" de riktigt trögstartade? Vem vet? Man brukar få vad man betalar för!
    Save the Big Ones for me!
    Old Firehand

Kommentera

Spinnarskedarna är för skålformade!
      Slå till dom lite lätt med en hammare sedan går dom som en dröm.

Kommentera

Titta noga så att inte "halsen" som skeden snurrar runt är sned. Om den är det så böjer du bara försiktigt den så den blir rak. Då kommer skeden att snurra ska du se..!
        mvh Micke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
        1 690 svar
        373 589 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg TiSo