Jerkbite hjälp sökes! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbite hjälp sökes!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vilken sjuk story!! Ingen annan som tycker det låter som om Jompy har blivit lurad??
    Broman selected är ju inte mycket till spö att hänga i julgranen, BROMANoDELL Beta Serien har samma röda färg om jag inte kommer ihåg helt fel men är ett grymt mycket bättre spö snarare i klass med st. Croix. Hade det verkligen varit ett BROMANoDELL spö du haft hade jag rekommenderat dig att behålla det, nu blev jag mest sugen på att få veta vilken butik det är som har lurat dig??

Kommentera

Ursprungligen postat av Nutte Visa inlägg
      Vilken sjuk story!! Ingen annan som tycker det låter som om Jompy har blivit lurad??
      Broman selected är ju inte mycket till spö att hänga i julgranen, BROMANoDELL Beta Serien har samma röda färg om jag inte kommer ihåg helt fel men är ett grymt mycket bättre spö snarare i klass med st. Croix. Hade det verkligen varit ett BROMANoDELL spö du haft hade jag rekommenderat dig att behålla det, nu blev jag mest sugen på att få veta vilken butik det är som har lurat dig??
      Aj! Det var ett Beta jag fiskade med, läste tråden lite slarvigt. Betat är iaf skönt tycker jag.
      När drar vi?

Kommentera

Hej! Jag vet inte om han har blivit lurad på att spöt han fick med i det settet han redan hade köpt just skulle vara ett Bromanodell? Broman selected heter det ju å han skrev sen exakt vad det heter ,och att det då skulle vara ett Bromanodell "Beta" har han ju själv fått det till för att det liknar hans haspelspö i utseendet! =) Jag har två Bromanodell Beta jerk 6,3 ett upp till 140 gr och ett upp till 250 gr och jag är mer än nöjd med dom! =) Jämfört med mitt St Croix Premier så är kvaliten säkert likvärdig men absplut inte aktionen eller kännslan när man fiskar med dom! För min del och mina krav på aktionen å hur spöt ska uppföra sig så föredrar jag klart BoD spöt till mitt jerkfiske! =)

Kommentera

Det jag menade med lurad var om han hade gått in i en butik och bett om att få köpa ett BROMANoDELL jerkspö och dom tog fram Broman selected och sa typ "här varsågod" Eller om butikspersonalen målade upp en bild av att han köpte att BROMANoDELL spö men fick ett Broman spö....skit samma ni fattar.

Kommentera

Buyit.se paket pris.
            Rullen gick sönder efter 3 turer som jag sa,sista spö öglan gick av när jag fick overrun.
            Jo klart jag blev lurad.

PS Bromanodell haspel 10 fotarn är de bästa spöt jag hållt i kommer alldrig att byta ut det. säljer inte änns skiten för 2000 kr ! =)
            Senast ändrad av Jompy; 2008-04-22, 11:00.

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
              Jompy: Köp titantafsar från BFT eller så kan du köpa Titanium Tooth Proof och knyta tafsar själv, men då behöver du lekande och beteslås också, blir billigare men tar lite tid!

Har testat både stål, flourocarbon och titan och tycker helt klart att titan är det bästa i alla fall för mig, handlar väll lite om teknik antar jag!

Skitfiske!
              Vart kan man få tag på dom då? =)
              Tack ska du ha

Kommentera

Fan låg och tänkte på det innan jag sommna i natt,
                Det broman spöt jag har nu är rätt så tunt nertill och är skit lätt att få bra gräpp runt om rullen och spöt.
                för den rullen jag har nu är lågprofil på "ganska platt". så de slog mig men St cronix spöt som är grymt grovt vad jag har hört och en ny rulle? fan blir osäker asså..tänk om jag inte kan gräppa? kan man lämmna tillbaks de? :o

Ps Tack som bara för alla trevliga svar och bra folk som finns här på forumet! =)

Kommentera

Ursprungligen postat av Jompy Visa inlägg
                  Fan låg och tänkte på det innan jag sommna i natt,
                  Det broman spöt jag har nu är rätt så tunt nertill och är skit lätt att få bra gräpp runt om rullen och spöt.
                  för den rullen jag har nu är lågprofil på "ganska platt". så de slog mig men St cronix spöt som är grymt grovt vad jag har hört och en ny rulle? fan blir osäker asså..tänk om jag inte kan gräppa? kan man lämmna tillbaks de? :o

Ps Tack som bara för alla trevliga svar och bra folk som finns här på forumet! =)
                  Jo St Croix spöt har ett rätt grovt handtag+ att Abus JB rullen är hög å sitter högt i rullfästet som alla Amb Classic mod gör! Så det lär bli mycket att hålla om jämfört med det du har provat förstås!
                  Senast ändrad av CA; 2008-04-22, 11:50. Anledning: tillägg

Kommentera

Har du beställt det nya setet redan? Och isf har dom skickat din order? Annars så kanske du kan stoppa leveransen eller ändra den?

Kommentera

Om jag fick välja,

Rulle:
                      UT trimmad ambassadeur
                      Lina:
                      Tufline, på bulkspole
                      Tafs:
                      Shakespeare Patriot 45cm
                      Spö:
                      Något Rosemeijer spö
                      Beten:
                      Pig
                      Fatso 10:an
                      Slider 12:an
                      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 689 svar
                      369 188 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Westley Richard  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30