Jerkrapporter, tack! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkrapporter, tack!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fisket under helgen har varit segt, troligen pga högtrycket. Har iaf landat några gäddor på jerk, annars har trolling varit bäst. Tog dock min näst största gädda i lördags, 6.44 kg! Det var riktigt härligt! Speciellt att jag såg när den högg, ca 4m från båten på min Midget Fat Flipper. Landade med ett gälgrepp, fick hjälp att ta ett par bilder av en förbipasserande båt och hann med att mäta den till 104 cm innan den fick gå tillbaka. Blir troligen fiske fredag efter skolan, lördag och söndag. Ser fram mot dessa dagar!

Kommentera

• Hallå igen! Lyfter igen då det drar sig mot sensommar/höst. Har själv haft ett ganska bra sommarfiske. Missade en tung gädda i lördags som rätade ownerkroken...
      Måste vara fler som dragit några grön-gula i sommar

Kommentera

• Sen i början av Juli har fisket varit värdelöst för oss, men det är inte så överraskande när 90% av ställena vi fiskat har varit otestade.
        Innan dess kunde vi få mer fisk och större fisk på en bra dag än vad vi fått under hela Juli-Augusti.
        Dom senaste turerna har vi bara haft nåt enstaka hugg och det som kommit upp har varit slipsar.
        (Mälaren, Östra-Hjälmaren och Eskilstunaån)

Kommentera

• Jag har jerkat lite i sommras mest p.g.a att det är så roligt så man inte kan låta spöt vila. Men det är först nu dom senaste två helgerna som fisket har börjat komma igång. Det har varit höstlikt väder med ganska fallande temperaturer natt och dag.

Har väl dragit en 8-9 gäddor två mornar jag varit uppe och testat. Det har dock inte varit någon storlek som jag kan skryta med, mellan 1 till 3 kg.

Men det är väldigt roligt att fiska in hösten och se hur gäddorna hugger mer och mer ju fler helger som går.
          Jerkbait nisse...

Kommentera

• Har varit ute nu 4 kvällar i rad och jerkat av sjöns djupkanter, grynnor och djupa stenpartier men inte ett jävla hugg! inte ens en följare har jag sett. Men men fiske blir man aldrig klok på, bara att fortsätta och vänta in de kalla nätterna som kyler ner vattnet lite så kanske man kan söka dom lite grundare!

Skitfiske på er! Mvh Jeppe

Kommentera

• Var ute i helgen och testade min nya jerkmodell och i fjärde kastet satt den första, sen efter ca 15 kast så hade jag haft kontakt med ytterligare 3 gäddor. Ett bete som jag upptäckat att det är underskattat hösttid är Westin Ragna. Funkat riktigt bra, jerkade den lugnt över växtlighet och hade en 7-8 kilos efter samt några mindre. Ska göra en mindre modell av denna tror jag

Kommentera

• var ute på östersjön för vå helger sen runt östhammar
                det gav team tp 15 i båten och några tappade dom bet mest på bb den dagen!
                topp 5,2 kg omätt längd
                laddar igen den 19/9 ska bli kul om vi lyckas å inte söders som ahr träff där ute
                skit fiske på er alla
                JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
                <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

• Nu är det inte många timmar kvar. Imorgon bitti far jag upp tidigt för att ta mig en tur till sjön. Det känns i hela kroppen när man kliver i båten om det ska bli en bra fisketur eller en jättebra (nä nu ljuger jag, men ibland kan man faktiskt känna det väl innan). Hur som helst så har det varit rätt varmt här idag och det ska följas av en kall och klar natt med en mulen morgon som följd. Vilket kan leda till hyfsade förhållanden för gädda... Det är en härlig känsla att gå kvällen innan och bara veta att man ska ut på morgonen... Härligt!
                  Jerkbait nisse...

Kommentera

• Hej!

Har varit ute i Gryt´s skärgård (Östersjön/Östergötland) de två senaste helgerna och fisket har varit trögt. Vi har enbart landat 10 gäddor på 64 manstimmar.... (Inte bara jerk dock)
                    Vad som har varit konstigt är det sjukt klara vattnet, tänk siktdjup upp till 7-8m. Jag har aldrig upplevt detta i havet tidigare.
                    Det har varit helt dött vid djupkanter och grund. Ibland känns det så fruktansvärt sterilt, som om det gått en puls genom vattnet och dödat all fisk... Dock har några tagits vid vass och några på grunda områden med riktigt mycket tång som gör det svårfiskat.
                    Ganska dåligt facit för min comeback, men det är så himla kul att jerka att jag redan efter tre timmar på land har förlåtit havet och börjat planera nästa tur!

Skitfiske önskar
                    Wilhelm

Kommentera

• Fisket i lördags gick väl sisådär får jag väl lov att erkänna. Efter att med något grusiga ögon stigit upp klockan 05:10 så satt jag ca en och en halv timme efter det i båten och rodde ut med gott självförtroende.

Första timmen var slö. Det var en gädda som slog upp vid ytan och nöp en fin liten mört men dock inte nära min buster baby tyvärr. Efter ett par byten av både beten och platser så befann jag mig vid lite tät växtlighet och tillbaka med buster baby orginal som bete.

Då nöp den första gäddan på bustern. Det kändes skönt att landa dagens första men storleken var ju knappast något som kommer ge beundrarbrev framöver. Den var på drygt 1,2 kg. Sedan efter ytterligare 20 minuter så var dagens andra hugg ett faktum. Dock kommer ej denna gäddan heller att antecknas i historieböckerna utan en vikt på 1,5 fick vara resultatet.

Sedan en dryg halvtimme efter gädda nummer två kom morgonens tredje och också den sista gädda för morgonen att försöka svälja min buster baby hel. Detta gav dock lite mer gung i spöt, men det var marginellt från de tidigare, och gav en vikt på 2 kg.

Så sammanfattningsvis blev det tre gäddor på mellan 1,2 - 2 kg vilket inte är direkt imponerande. Men än dock en oerhört rolig fisketur så som alltid.
                      Jerkbait nisse...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
                      25 svar
                      3 326 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Chrispenborn