Jerkrapporter, tack! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkrapporter, tack!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra läge i sthlm just nu.

På kanske 4 timmar effektivt fiske har vi landat följande vikter: 9,6kg - 9,4kg - 5,9kg - 4,7 och nån liten. Allt taget från land. Pålandsvind.
    Djupet har varit mellan 1-3m med sjögräs. Bustrar har levererat.
    Bifogade filer
    Senast ändrad av karki; 2009-05-08, 22:16.
    http://www.silverbums.com

Kommentera

• Blev ett par timmar idag med....

Blev tre fiskar. Toppvikt på 7,2 - 4,0 och 2,5. Många påslag men gäddorna ville inte öppna käften riktigt.. mest där och högg snabbt och vände.

Kommentera

• Pass igår, 2 man 6 timmars jerkande, stockholms skärgård, 1 påslag 1 utlekt 107cm 9kg, faktiskt fortfarande ganska bra aktivitet längst inne i lekvikarna, såg en lekande typ 10kg, inga påslag i övrigt, totalt stendött inga utlekta hungriga snipor ingenting, skumt men fin fisk....

Kommentera

• Sa ju att det skulle släppa! Idag var jag själv ute några timmar. Resultatet blev PB som höjdes från 4 kg till 7.3 kg! Underbart! Fick ingen riktigt bra bild då jag bara hade mobilen med mig. Fick också en tvåkilos och en tappad, alla tre på långsamt och delvis jerkad Helltail! ( Mindre modellen ).

Var lite skakis kan jag säga, jag skakade till en halvtimme efter att den fått simma tillbaka!

Kommentera

• Dåså. Då var den här helgen avslutad.

Från torsdag till söndag hade vi i Team Capten det bästa fisket vi har haft någonsin. Från land.
            Följande vikter lurade vi upp:
            9,6
            9,4
            7,2
            5,9
            5,0
            4,2
            4,0
            4,0
            + lite snipor och några feta tappade

Busters och big bandit var det som levereade. Gäddorna stod på 1-3m djup.

Otroligt kul fiske! Tackar grabbarna i Team Capten för den här helgen. Snart sitter 10an!

Kommentera

• Härligt! Äntligen släppte det sega fisket för min del. Landade 6 st jerkgäddor i fredags. Samtliga på midget fat flipper. Hade väll tot typ 10-11 hugg, men de var bara fram och puffade på betet och två av dem missade min Top Bandit helt. Märkligt. Några gäddor var brutala, andra bara puffade eller tittade på betet.

Kommentera

• Har kört 3 pass under veckan med lyckat resultat, har väl totalt landat ca 50-60 gäddor, mycket 1-4 kg med några toppvikter på 8, 7,2 och några runt 5-6 kg. Har väll inte vart riktigt optimalt väder heller utan det har varit väldigt varmt och lugnt, märktes också tydligt att dom större individerna skyggade och förföljde mest betet. Beten som funkade bra var BB, BJ och även ljungo jerko.

Kommentera

• hur är gdd fisket i skåne nu någon som har nåron rapport eller börjar det bli för varmt i vatnet?

Kommentera

• Har varit ute på 1 pass denna långhelg i Kåsjön, passet gick riktigt bra, landade ett par små gäddor, dock inga stora. Tappade säkert 4-5 stycken, Min vän tappade en riktig bumling precis vid båtkanten! Alla gäddor tog på ytbeten, piggen och poppers ca 10 cm. Det verkar vara ett riktigt bra gäddfiske i vår! Skall ut igen på torsdag!

Kommentera

• Ska väl ta och ge en väldigt komprimerad rapport av dom hitills cirka 300 timmarna vårfiske jag hunnit med=)
                      Fisket här i Blekigne har varit segt och dom stora kvantiteterna som man vanligtvis kan få har inte riktigt blivit av. Däremot har storleken varit ruskigt bra, landade igår min 8:e gädda över metern denna vår.
                      För min egen del så har fisket varit bra men inte historiskt och jag har kämpat hårt för varje fisk.
                      Guidningarna har gått sådär och även där har det totalt värdelösa fiske vädret som vi den senaste månaden haft här nere visat sig rejält på fisket. Bara en tur som verkligen varit bra, 2 gäddor över metern då för gästerna och 28gäddor i båten, detta på 6h.

Sedan har vi våra gäster, som jag tidigare sagt så har dom inte fått mkt gäddor. Dock väldigt många stora, utan att överdriva så har 20 talet gäddor kring metern kommit upp löst gissat(detta fördelat på 11 båtar med proffsfiskare).

Leken är sen länge över här nere och gäddorna får vi nu till största del på öar i anknytning till lekvikarna, många gäddor har tagits på spinn flugor som fiskats väldigt väldigt sakta på 1m och gäddorna har stått på allt ifrån 1dm-3m. Gäddorna i blekigne stiger gärna och tar sitt byte.

Slutligen så har vi fått hundratals näbbgäddor, tusentals sillar och även en fin havsöring på 81cm på en bigbandit, lite kuriosa bara=)

MVH
                      Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 690 svar
                      375 433 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo