Ambassadeur 7000 HSN - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 7000 HSN

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur 7000 HSN

Hallå!

Läste recensionen av denna nya 7000-rulle med smal spole i senaste Fiskejournalen och den fick ju idel beröm. Verkar fin som snus översatt till ren småländska. Har någon (kanske FRB) fått tillfälle att pilla på ett ex. o kan komma med lite nyansierade synpunkter? Kastegenskaperna var ju enligt testat mycket bra från 15 grams vikter och uppåt. Det enda som stör är väl veven men det är ju lätt ordnat..

se bifogad bild
    Bifogade filer

Känner en som har den! Han är nöjd med den, det är det ända jag vet om den

Kommentera

Samma här, jag är oxå en klenis som ej kör tyngre än 6-tusen, gillar dock 6000 mer än 5000. Men detta verkar ju vara en 7000 i lightversion, 200m 0.40 rymmer den enligt FJ o det är väl vad en 6000 klarar..

Kommentera

Ja veven var anskrämlig. Men det kan FRB fixa!!!
        Hippo, var hittade du denna? Finns den till salu i Sverige?

Jag har fått en ny Ambassadeurfavorit. Det är MAG-versionen. Jag var ute idag och testade lite i snålblåsten...

... fungerade perfekt, när jag väl kommit på de små nyanser som behövs för att justera antalet magneter. Det tog ett par "affrofrillor", som Hippo sa.........

På tal om klenis. Min nästa rulle blir en M1600SX Mag. Hjälp mig att hitta en snabbt!!!

IVCB behöver inte slänga sig i väggen, men den får vänta.............

Kommentera

Tror faktiskt att den kan bli en hit bland gäddfiskare. Funderar starkt på att införskaffa en o jämföra med en vanlig 6-tusen. Men veven känns för stor för min smak så det blir till att byta mot en vanlig. Surfade runt på webben o kikade på de övriga rullarna i BG-serien. Kommer både 9 och 10 000 rullar i samma guldfärg fast försedda med spak-frikoppling..ser fina ut om man nu gillar tyngre utrustning.

Kommentera

Åsunden, yepp har för mig att Cityfiske hade nåt ex inne för ett tag sedan. Vet att "Team Camyti" som sponsras av ABU har kört med dem. Såg deras båt på Elmia-mässan och där fanns ett knippe spön med en flock HSN-rullar påmonterade. Ps. Tror att Cityfiske tar 1800-spänn för en IVCB. Fingrade på en senast jag var där..fin!

Kommentera

Jag tycker att den är mkt fin, men veven är lite stor, det kan jag hålla med om

Kommentera

Har skrivit en grej om 7000HSN på Fiske.Nu i veckan. Bra rulle med bra konstruktion. Men den är avsedd för trolling o lätt saltvattrensfiske i första hand. Tung spole gör den svårkastad för vanligt gäddfiske. Dessutom är den för stor o klumpig på vanliga gäddspön.

Kommentera

Vill bara tillägga att dänga några 15-gramsbeten med den är inte det lättaste..Där verkar det vara sponsrade påståenden, helt enkelt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                  3 svar
                  2 868 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Swangsta  
                  Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57