Vertical jigging..HJÄLP! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vertical jigging..HJÄLP!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Mascot, nej det är inte värt 3ggr priset med en Viento för att bara ha rullen som en "lindepå". Men när jag köpte mitt andra LC spö var det ont om multirullar lite överallt och jag fick Vienton till ett vrakpris.
    Jag har inte bytt spolen och jag har inte ens tänkt tanken att göra det ännu.....

Men jag kan inte säga att den inte är skön och inte värd att köpa, den är låg, lätt, liten, greppvänlig, inte så kall.......den är riktigt skön
    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Även jag fiskar gärna med mina Eon rullar, en vanlig och en Pro. Med tanke på att vi är aktiva mycket under de kalla perioderna på året så kan jag verkligen rekommendera dessa. Inga metalldelar kring rullen som gör att fingrarna fryser samman, de är dessutom hyfsat lätta och har bra bromsar om man sköter om lamellerna. Tyvärr har dessa rullar utgått, de hade många barnsjukdomar. Då o då dyker det ändå upp nya på tex ebay, ofta till vrakrpriser. För detta fiske är dem kanon, rekommenderar dem varmt. (dock inte till tex jerkfiske)
      Ursprungligen postat av Push-Up Visa inlägg
      Mascot, nej det är inte värt 3ggr priset med en Viento för att bara ha rullen som en "lindepå". Men när jag köpte mitt andra LC spö var det ont om multirullar lite överallt och jag fick Vienton till ett vrakpris.
      Jag har inte bytt spolen och jag har inte ens tänkt tanken att göra det ännu.....

Men jag kan inte säga att den inte är skön och inte värd att köpa, den är låg, lätt, liten, greppvänlig, inte så kall.......den är riktigt skön
      "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
      "Keep it simple"

//Jan O
      www.fisheco.se
      www.brofiske.net
      www.magazinefisheco.se

Kommentera

Nu har jag känt på Jackie Farronas spön från AMS! Underbara klingor!

Jackie Farrona specar sina rekommenderade betesvikter utefter sina egna jigghuvuden ej totalvikt huvud+kropp.

Vi tar in två modeller till våren ett <38g och sedan Jackie Farronas Best Verticale som är optimerat efter 14 resp 21 grams jigghuvuden med kroppar upp till 6" samt det mesta av hans jiggsortiment av både shads och finessjiggar.

Jackies designspö var riktigt fint, jämförde det som hastigast i butiken med Shimano Speedmaster jigging/jerk (bäst i test i Fiskefeber) och shit vilken skillnad. Shimano spöt tycker jag är ett bra spö men i en jämförelse svampade det ordentligt i toppen när jag tryckte klingorna ner mot mattan i butiken bredvid varandra (i varsin hand) och spöt är byggt med enbart FUJI komponenter i övrigt.

Priserna är inte 100% satta än men Jackies best verticale spö kostar drygt 330 euro i Frankrike. Förhoppningen är att kunna erbjuda detta spö på www.wallinsfiske.se för under 2000 kr...

Klingorna tillverkas i Japan och spöna sätts sedan ihop i Frankrike!

Nu återstår riktigt testpass av dessa produkter till våren med Push-Up, det ser jag fram emot!!

Kanske Jan-O vill följa me också och testa dessa nya spön??

Dessutom tar vi in BAD SHAD som är riktig nyhet, en ihålig shad jigg som man fyller från stjärten med doftmedel. Har testats med framgång under hösten av Splashinternationals personal! Ser mycket bra ut kommer i 3,4,5, resp 6 tum samt i 5 olika färger.

AMS/Jackie Farrona har spelat in en vertical jigging film i Linköping som håller på att översättas till svenska i detta nu och de hoppas få ut den till våren.
        Senast ändrad av mascot; 2009-01-18, 15:26.
        Min blogg

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
        3 svar
        2 869 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Swangsta