Har alltid gillat haspel och var därför ute efter ett spö med haspel att jerka med, att hitta ett bra jekspö för haspel var faktiskt inte det lättaste, hittade till slut, efter en del letande, ett på Söders sportfiske sthlm, som rulle använder jag en Shimano 4000. Funkar aldeles utmärkt, mina fiskevänner jerkar med multirullar dom får absolut inte mer fisk utan bara mer besvär och trassel på rullen.
Att en bra haspelrulle inte skulle tåla påfrestning tror jag är överdrivet, har jerkat ett par säsonger utan märkt något som helst slitage på rullen. Tror inte man jerkar bättre med multirulle, gillar du haspel och är van med detta så kör hårt, men det är klart, ingen rök utan eld, så var nogrann med val av rullen, en "billigare" variant kanske inte pallar trycket.

Att en bra haspelrulle inte skulle tåla påfrestning tror jag är överdrivet, har jerkat ett par säsonger utan märkt något som helst slitage på rullen. Tror inte man jerkar bättre med multirulle, gillar du haspel och är van med detta så kör hårt, men det är klart, ingen rök utan eld, så var nogrann med val av rullen, en "billigare" variant kanske inte pallar trycket.

Kommentera