Tips på bra jerk spö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra jerk spö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på bra jerk spö?

Hallå alla glada!

Är ny på detta forum och är ny på jerkbait oxå...
    Har fiskat sen liten och alltid varit en haspel fantast och sen jarkbait kommit varit lite fundersam och ganska ovilligt att prova, dels för spöna är som kvastskaft osv osv.... Men fick för c:a en månad sen låna en abu revo sx med jaxon 195/90 30-90g och draget slider i firetiger....Pang Pang en gädda på 6kg och i andra en boris på 1kg, snacka om snabbt besked om att detta är en bra metod och hur roligt som helst.... Jag är fast helt enkelt

Har precis införskaffat en Abu JB och vill nu ha tips om vilket spö som är mest lämpat?? tänkte mig något mellan 50-150g.
    Finns ju en del att välja på men tycker era persoliga åsikter väger tyngre än en säljare i butik.
    www.stikkizjakt.se

Jag säger som jag gör i alla andra tusentals trådar om jerkspön, ring Lundgrens Fiskeredskap och fråga! Visst, det är ju försäljare men jag kan garantera att dom inte säljer något skit till dej! Bara beskriv ungefär vad du hade tänkt dej för egenskaper å ungefär vilket pris så ska du se att dom tar fram något som du blir kanonnöjd med!

Lycka till!

Pontus

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Finns många trådar i detta forum om just "Jerkspö" så sök lite så kan du ställa mer specifika frågor sen!

Jag kör med ett BFT Stiff 6fot 150g som är ett bra första spö!
      Har oxo ett Strike Pro Contest 6,6fot 150g är riktigt nöjd med detta!

Har provat ett par billigare, trotts att ovanstående inte är speciellt dyra... de billigare var minst sagt skit...

Sen finns det ju dyrare, typ St.Croix, G-loomis, lamiglas osv. men de ligger utom min budget..
      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Jag kör med Fig Rig 6"10.
        Ett underbart spö med mycket ryggrad, men ändå lite gung i klingan när man drillar fisk.
        Prislappen på 2000:- är väl kanske lite saftig om man ska köpa sig ett "första" spö..
        www.kamikazefishing.blogspot.com

Kommentera

strike pro contest 6,6 fotan 150g eller 6,8fotan dem e riktigt bra

Kommentera

Strike pro range 6.8 fot upp till 180 gr
            kör med det själv och är svin nöjd
            Titta gärna in på min fiskeblogg
            www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Bra val av rulle!
              Jag kör med Esox Lucius 6,3' 40-140g, det spöet har en grym känsla och känns inte som ett kvastskaft.
              Har även ett St Croix som jag är nöjd med. Något av dessa två kan jag rekommendera.

Kommentera

Ursprungligen postat av stikkiz Visa inlägg
                Hallå alla glada!

Är ny på detta forum och är ny på jerkbait oxå...
                Har fiskat sen liten och alltid varit en haspel fantast och sen jarkbait kommit varit lite fundersam och ganska ovilligt att prova, dels för spöna är som kvastskaft osv osv.... Men fick för c:a en månad sen låna en abu revo sx med jaxon 195/90 30-90g och draget slider i firetiger....Pang Pang en gädda på 6kg och i andra en boris på 1kg, snacka om snabbt besked om att detta är en bra metod och hur roligt som helst.... Jag är fast helt enkelt

Har precis införskaffat en Abu JB och vill nu ha tips om vilket spö som är mest lämpat?? tänkte mig något mellan 50-150g.
                Finns ju en del att välja på men tycker era persoliga åsikter väger tyngre än en säljare i butik.
                Kolla in Lf Shadow 62 jerk för 1395 kr eller ett Lf shadow 69 Ripper för 1795 kr

hos lundgrens

Ripper spöt är mer allround passar ju bra till Ailen ael å hell tail du kan ju kasta med 6,2 fotarna också men kastlängden blir ju bättre med ett längre spö.

Lönar sig lägga lite extra pengar från början ja förstår inte det där med första spö. Köper du ett klumpigt Buster stiff för 895 sen köper du ett strike pro för 1395 då har du lagt ut 2000 kr ungefär lika mycket som ett Lami eller Fig eller ripper spö kostar från början.

/Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
                  Kolla in Lf Shadow 62 jerk för 1395 kr eller ett Lf shadow 69 Ripper för 1795 kr

hos lundgrens

Ripper spöt är mer allround passar ju bra till Ailen ael å hell tail du kan ju kasta med 6,2 fotarna också men kastlängden blir ju bättre med ett längre spö.

Lönar sig lägga lite extra pengar från början ja förstår inte det där med första spö. Köper du ett klumpigt Buster stiff för 895 sen köper du ett strike pro för 1395 då har du lagt ut 2000 kr ungefär lika mycket som ett Lami eller Fig eller ripper spö kostar från början.

/Fredrik
                  Precis, och om man nu köper ett dyrt men bra spö från början men ändå inte gillar det, så är det lättare att sälja ett Lamiglas om man gämför med t.ex Buster Stiff. Så tror iaf jag...

Men som sagt, det är inte svårare än att ringa Lundgrens, dom kan sin sak.

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Skulle rekommendera att du åker in till t.ex Lundgrens eller Söders sportfiske och känner på spöna själv, då får du en uppfattning om vilken typ av spö du vill ha och kan sedan läsa vad folk tycker om det, kvalitetsmässigt, innan du bestämmer dig.
                    Pike Vobiscum

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 876 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta