Ambassadeur 4600 C3 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 4600 C3

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Amen multi är ju mycket skönare när man väl kan kasta med dom! Sen är det ju svensk kvalitet på dom! Sen använder man väll spinnfluga o mörrumskorken med större framgång i mörrumsån än med drag?

Kommentera

Originally posted by MastaPike
      Skulle nog inte ha köpt en ambassadeur över huvud taget om jag skulle bottenmeta och kasta lätta beten med den, köp en haspel då istället.

Multirullar är oftast sämre att meta med än en haspelrulle, och vad beträffar kastegenskaperna så slår en haspel en multirulle med hästlängder då man kastar lätta beten.

Jag anser att man inte ska använda multi sålänge man inte kastar grejer på 30g+.
      Ok! Anledningen till att jag vill köpa en ambassadeur är just för att mina gamla haspelrullar börjar bli slitna dvs. jag planerar att slå två flugor i en smäll. Dels köpa en ny rulle och även prova på något nytt. Om jag ledsnar på multi får jag väl gå tillbaka till haspel igen. Men, då blir det av annat fabrikat.

Får ändå tacka för bra synpunkter!

Någon annan som har något att tillägga?
      Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

[
        Jag anser att man inte ska använda multi sålänge man inte kastar grejer på 30g+. [/B][/QUOTE]

Jag anser att jag är rätt lyckosam med kast av beten 10g-.

Jag har en 4600C3 till HÖ fisket. Typiska betesvikter är 12 till 15 gram. Grejen är att matcha betesvikter, rulle och lintjocklek med "rätt" spö!!!

Kommentera

Från ca 12 g och uppåt 30, 35 presterar multirullen inte så mycket sämre i distans än en haspel. Vid 20 är den jämnbördig. Men hela vägen igenom har du bättre koll på vad som händer med betet när du vevar hem det. En grov och styv lina kan däremot fördärva kastlängderna rejält med lättare beten.
          En Ambassadeur Rocket tar lätt upp kampen med hasplarna om spöet och linan har de rätta resurserna och du vet hur du ska utnyttja dem.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Smårullar som Mörrum 1600/3600SX o mindre Calcuttor, Citicas osv konkurrerar även i de allra lättaste klasserna..kanske inte UL men strax ovanför. Själv kör jag med ovanstående 1600 för Abborre och det funkar klockrent. För tyngre beten, låt säga över 30 gram, så är multin dominant förutom vid hård motvind.

Kommentera

[ låt säga över 30 gram, så är multin dominant förutom vid hård motvind. [/B]

[/QUOTE]

Men då finns MAG-varianten. den har jag upptäckt nu! Bättre sent än aldrig...

...och så var den vackert grön. Icke att förglömma.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
              3 svar
              2 874 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Swangsta  
              Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57