spö till pro rocket 5500cs? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

spö till pro rocket 5500cs?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• spö till pro rocket 5500cs?

Hej hej köpte mig en pro rocket 5500cs idag.
    Tänkte väl köpa ett passade spö till den också. har ni nå tips? Ett från 10g..
    Ska väl användas till öring och båge fiske.

Sen om ni har nåt tipps om nåt bra jerkfiske spö också till rullen?

Har hört att folk "trimmar" sina rullar. Är det någonting ni tycker jag ska göra?
    (Har bara använt haspel förut.) Måste se till att allting är klart till våren =)

japp det ska du absolut göra ....du får en helt annan rulle o fiska med om du trimmar den.....snacka med UT här på fiskesnack......men d beror ju på hur mycket pengar du vill lägga på ock trimma ju ...

Kommentera

Det finns inte alltför många bra och prisvärda spön på marknaden, mycket är obalanserat och vissa kan vara bra att kasta med men de är helt hopplösa att drilla fisk med.

Men av alla jag testat är det två som står i en klass för sig om man skall fiska med multirulle och beten i registret 10 - 25g.

RST Impuls 9,6 ft klassat 7 - 28 g. Smidigt, lätt och välbalanserat.

GuideLine LPXe 11ft klassat 20 - 45g (borde vara klassat 12 - 35g). En otrolig kastkanon och ändå förvånansvärt smidigt trots sin längd.

Visst kan du fortsätta använda din rulle som den är, men det blir betydligt roligare och du får en helt annan räckvidd efter lite "handpåläggning".
      www.utreel.com

Kommentera

Ok, ja UT kanske ser de här så han kanske skriver till..... Vad brukar ett trimmset kosta? och vart kan man köpa ett?

Kommentera

Klicka på bannern ovanför: UT Reel Technology
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av UT Visa inlägg
            Det finns inte alltför många bra och prisvärda spön på marknaden, mycket är obalanserat och vissa kan vara bra att kasta med men de är helt hopplösa att drilla fisk med.

Men av alla jag testat är det två som står i en klass för sig om man skall fiska med multirulle och beten i registret 10 - 25g.

RST Impuls 9,6 ft klassat 7 - 28 g. Smidigt, lätt och välbalanserat.

GuideLine LPXe 11ft klassat 20 - 45g (borde vara klassat 12 - 35g). En otrolig kastkanon och ändå förvånansvärt smidigt trots sin längd.

Visst kan du fortsätta använda din rulle som den är, men det blir betydligt roligare och du får en helt annan räckvidd efter lite "handpåläggning".
            Oj, uppdaterade inte så jag missade precis de här in lägget.
            Ok, tack för tippset, blev sugen på RSTn men jag vill helst ha lite kortare
            eller det kanske är dumt.? Du såg säker frågorna om trimm också

tack för tipsen

Kommentera

Oj, den övre reklambannern ändrar sig visst, men vid sidan om här har UT en fast reklamplats, tryck på den och du ser allt vad Herrn har att erbjuda, med priser och allt.
              Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Jag säger bara....

GuideLine LPXe 11ft klassat 20 - 45g är ett superspö för 55:orna.
                Men Berkley Signa Salmon är inte fy skam det heller.
                //Andreas

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                3 svar
                2 855 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Swangsta