Att inse sanningen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att inse sanningen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Att inse sanningen

I lördags var jag och en vän ute och fiskade i Arriesjön utanför Malmö.

Vi plöjde genom sjön med jiggar, diverse wobblers och skeddrag. Inte ett hugg.

En man kommer förbi, hälsar och frågar hur det det gått och vi gnällde över antalet avsaknad av hugg. Han kastar ett kasst och på första sitter en rejäl gädda.

Fem minuter senare sitter en ännu större. Kort därefter ett tredje napp, men linan gick av och han förlorade sin enda tafs.

Han visade sina drag och det visade sig vara hemmagjorda jerkbaits. Han använde ett vanligt haspelspö men de rörde sig väldigt fint i vattnet iaf.

Vi stod kvar på samma plats resten av dagen utan ett hugg.

Galen av frustration beställde jag ett antal jerkbaits på Mieko. Jag kommer till en början använda dem på mitt haspelspö med kastvikt 30-60 g.

Vad bör jag tänka på som oinvigd i Jerkfisket?

Alla tips är välkomna. Det är dock inte omöjligt att jag kommer investera i ett jerkset under våren.

Tack på förhand!
    Senast ändrad av dorset_naga; 2009-03-10, 16:40.

Haha du ska nog inte vara helt övertygad om att skillnaden ligger i att han använde andra beten, vissa saker ligger i fingrarna och erfarenheten också tro mej hårt lärda läxor lycka till.
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Jo jag vet, men....

Tack för ditt svar

Kommentera

Ursprungligen postat av dorset_naga Visa inlägg
        I lördags var jag och en vän ute och fiskade i Arriesjön utanför Malmö.

Vi plöjde genom sjön med jiggar, diverse wobblers och skeddrag. Inte ett hugg.

En man kommer förbi, hälsar och frågar hur det det gått och vi gnällde över antalet avsaknad av hugg. Han kastar ett kasst och på första sitter en rejäl gädda.

Fem minuter senare sitter en ännu större. Kort därefter ett tredje napp, men linan gick av och han förlorade sin enda tafs.

Han visade sina drag och det visade sig vara hemmagjorda jerkbaits. Han använde ett vanligt haspelspö men de rörde sig väldigt fint i vattnet iaf.

Vi stod kvar på samma plats resten av dagen utan ett hugg.

Galen av frustration beställde jag ett antal jerkbaits på Mieko. Jag kommer till en början använda dem på mitt haspelspö med kastvikt 30-60 g.

Vad bör jag tänka på som oinvigd i Jerkfisket?

Alla tips är välkomna. Det är dock inte omöjligt att jag kommer investera i ett jerkset under våren.

Tack på förhand!
        Lär dig tekniken, snöa inte in på ett jerkbait utan köp olika i olika färger.
        Sedan är det fiskeplatser som gäller oxå att känna vattnet man fiskar i ... det ger resultat men det jag kommer tjata om är att inte ge upp ... nöt på bara tillslut ger det klart resultat.

/M
        Mina Placeringar:
        2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
        2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Har stått bredvid en kille och vi har haft samma drag och kastat på samma ställen och jag har fått fisk men inte han efter 3:dje gäddan så var han nära att kasta i mig.

Vad som exakt gjorde att jag fick fisk och inte han vet jag inte exakt men skulle nog tippa på teknik.

Så det är bara att öva!

ps han gav bort draget till en annan kompis som senare tog fisk på det så draget var det inget fel på.
          Perra Karlsson
          Team Fishfire

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
          1 690 svar
          373 581 visningar
          0 gillar