Slitstarkaste Jerk-rullen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Slitstarkaste Jerk-rullen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Slitstarkaste Jerk-rullen?

Någon som testat Revo Toro sen den kom?
    Någon som testat Predatorn under lite längre tid?

Önskar tips på den absolut slitstarkaste Jerkrullen.
    Gärna erfarenheter om trimmning osv..
    Senast ändrad av Matte71; 2009-05-09, 15:19.

Ursprungligen postat av Matte71 Visa inlägg
    Någon som testat Revo Toro sen den kom?
    Någon som testat Predatorn under lite längre tid?

Önskar tips på den absolut slitstarkaste Jerkrullen.
    Gärna erfarenheter om trimmning osv..
    5601 JB, rätt ur kartongen, är märkligt nog marknadens slitstarkaste standard rulle för jerkfiske.

Revo Torons evighetsskruv är vänd med "undersidan" framåt, vilket gör att salt, damm och smuts håvas in på glidbanan där ledstiftet till sist skär ihop. Det har redan hänt och rullen kräver omkonstruktion för att komma tillrätta med det problemet. Ramverket är fortfarande en öppen fråga, men mycket av de bärande detaljerna är skruvade med rostfri skruv med kort gänga rätt i aluminiumstativet.

Predatorn är en Inshore med högre utväxling och tumtangent, och den lider av samma barnsjukdomar som Inshoren. Stativfots brott, pinjongdrev som skär på spolaxeln (händer fortfarande) och att spolaxellagret i gaveln utan vev rostar. Det lagret kan inte tas bort och tvättas med mindre än att man skär bort linspridaredrevet och sen köper ett nytt.
    www.utreel.com

Kommentera

Ursprungligen postat av UT Visa inlägg
      5601 JB, rätt ur kartongen, är märkligt nog marknadens slitstarkaste standard rulle för jerkfiske.

Revo Torons evighetsskruv är vänd med "undersidan" framåt, vilket gör att salt, damm och smuts håvas in på glidbanan där ledstiftet till sist skär ihop. Det har redan hänt och rullen kräver omkonstruktion för att komma tillrätta med det problemet. Ramverket är fortfarande en öppen fråga, men mycket av de bärande detaljerna är skruvade med rostfri skruv med kort gänga rätt i aluminiumstativet.

Predatorn är en Inshore med högre utväxling och tumtangent, och den lider av samma barnsjukdomar som Inshoren. Stativfots brott, pinjongdrev som skär på spolaxeln (händer fortfarande) och att spolaxellagret i gaveln utan vev rostar. Det lagret kan inte tas bort och tvättas med mindre än att man skär bort linspridaredrevet och sen köper ett nytt.

Har för mig, när jag körde med min JB dock inte den nya modellen utan dekal på högkant-på gaveln. Att backspärren gav sig ganska snabbt, samt att bromsen inte ville vara med mer.

Är det en ny JB jag skall satsa på?
      Utan några modifieringar?

Kommentera

Ursprungligen postat av Matte71 Visa inlägg
        Har för mig, när jag körde med min JB dock inte den nya modellen utan dekal på högkant-på gaveln. Att backspärren gav sig ganska snabbt, samt att bromsen inte ville vara med mer.

Är det en ny JB jag skall satsa på?
        Utan några modifieringar?
        Konsultera mannen ovan, kolla länken i hans signatur (www.utreel.com)
        sigpic

Kommentera

5601 JB ny ur kartong (senaste modellen med helsvarta gavlar utan dekaler). Vill du även ha en rulle som är starkast, lättunderhållen som få och ändå kastar mycket bra köper du bara ett trim från UT Reel kallat "Pike Performance" och klämmer dit på ovanstående rulle (http://www.utreel.com/se/index.php?o...d=42&Itemid=52). Då har du i mina ögon den mest kompromisslösa jerk-rulle du kan hitta Nya Predator kan slänga sig i väggen

Min JB med trimmet nämnt ovan + 40mm kullagrad enkelvev

Senast ändrad av Långåmjukis; 2009-05-09, 16:19.
          Medlem i GGG-U
          Griniga Gamla Gubbar - Ungdomssektionen

Kommentera

Mmmm.. Mumma! JB alltså!
            Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Jag kör med toro till jerk och den har fungerat jäkligt bra. Får tacka UT för tipset angående att hålla glidbanan ren.

Kommentera

Predator och Inshore känns grymt gedigna...

Kommentera

har själv en c4 + en jb och har inte haft något strul med någon av dem men jbn är mest robust av dem och är ganska övertygad om att om man slänger på ett ut kit på en så har man en rulle som överlever alla calcutta och daiwa luna

Kommentera

Ursprungligen postat av crotalus81 Visa inlägg
                    har själv en c4 + en jb och har inte haft något strul med någon av dem men jbn är mest robust av dem och är ganska övertygad om att om man slänger på ett ut kit på en så har man en rulle som överlever alla calcutta och daiwa luna

Jo jag hoppas verkligen den kommer hålla längre än min Luna 253L!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
                    25 svar
                    3 334 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Chrispenborn  
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02