rulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

rulle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• rulle?

Vilken rulle rekommenderar ni till jerkfiske? Det är ju ingen dålig djungel. Har aldrig jerkat för!

Men har funderar på Predator? Bättre förslag?

Max 2000kr och högervev.

Sen lär man ju ha ett spö också. Men så långt har jag inte hunnit titta en.

gissar att du som ganska ny på forumet har missat sök rutan, skriv jerkrulle så får du 100-tals träffar som säkert kommer leda dig till vad du söker.
    Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

har tittat runt lite.... men hittar inte så mycket info om Predator rullen.....

Skulle det funka bra med en Cs pro rocket 5500 eller är den för klen?

Kommentera

En Cs pro rocket 5500 funkar finfint som första rulle. Själv kör jag med en Revo SX. Inte den bästa att jerka med, men har man inte så stora händer och inte fiskar med så stora och tunga beten så funkar den bra.

Skulle du sen vilja ha något bättre än en vanlig pro rocket så kan du ju alltid lämna den till UT

Kommentera

Har du en budget på 2000 skulle jag rekommendera att du letade upp en beggad Daiwa Luna. Skönaste rullen jag klämt på. 300 modellen är det nog som gäller... Kolla tradera det brukar gå att fynda där ibland. Annars så ska enligt utsago den nya Revo Toro vara väldigt bra. JB'n är ju fortfarande det den heter, ämnad för jerkbait, finns den bara i vänstervevad, dock?. Nya Predatorn ska väl palla jerkfiske den med. Sen är ju många förtjusta i pro rocket rullarna. Själv gillar jag rullar med fastcast-tangent, C4an är bra tycker jag. Men fått reprimander om att den inte är skapt för jerkfiske. Min har precis påbörjat sin tredje säsong och går som en klocka dock...Jag fiskar med beten upp till 150 gram, oftast 100 gram. Som sagt. En djungel. Välj det som passar just dig, och säljer tillverkaren rullen som en "jerkbait-rulle" bör den hålla för dina jerkbaits. Gör den inte det brukar åtminstone ABU vara superbra med garantier.
          http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Ambassadeur 5001C TGC JB
            Ambassadeur 5601C JB
            Ambassadeur 5601 CB

Är väl hetast just nu. Har inte själv kommit fram till vilken jag ska köpa. Det är en liten djungel!

Kommentera

Ursprungligen postat av FireRaptor Visa inlägg
              Ambassadeur 5001C TGC JB
              Ambassadeur 5601C JB
              Ambassadeur 5601 CB

Är väl hetast just nu. Har inte själv kommit fram till vilken jag ska köpa. Det är en liten djungel!
              Ambassadeur 5601C JB= riktigt skön slitvarg

------------------------------------------------------------
              Tomas

Kommentera

Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
                Har du en budget på 2000 skulle jag rekommendera att du letade upp en beggad Daiwa Luna. Skönaste rullen jag klämt på. 300 modellen är det nog som gäller... Kolla tradera det brukar gå att fynda där ibland. Annars så ska enligt utsago den nya Revo Toro vara väldigt bra. JB'n är ju fortfarande det den heter, ämnad för jerkbait, finns den bara i vänstervevad, dock?. Nya Predatorn ska väl palla jerkfiske den med. Sen är ju många förtjusta i pro rocket rullarna. Själv gillar jag rullar med fastcast-tangent, C4an är bra tycker jag. Men fått reprimander om att den inte är skapt för jerkfiske. Min har precis påbörjat sin tredje säsong och går som en klocka dock...Jag fiskar med beten upp till 150 gram, oftast 100 gram. Som sagt. En djungel. Välj det som passar just dig, och säljer tillverkaren rullen som en "jerkbait-rulle" bör den hålla för dina jerkbaits. Gör den inte det brukar åtminstone ABU vara superbra med garantier.
                Finns daiwa luna högervevad? tycker det är svårt att hitta högervevade rullar.... Jag har en Cs pro rocket 5500 så det va därför jag funderade på om den håller...

Kommentera

Ursprungligen postat av Korven Visa inlägg
                  Finns daiwa luna högervevad? tycker det är svårt att hitta högervevade rullar.... Jag har en Cs pro rocket 5500 så det va därför jag funderade på om den håller...
                  Nog håller den! (eller så får något proffs rätta mig om jag har fel) Och ja, Luna finns som högervevad.
                  http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Min predator tycker jag är kanonskön iallaf

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 855 visningar