ambassadeur 5601c predator - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ambassadeur 5601c predator

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sigfuss Visa inlägg
    Ah, right!

Hmm, men det där var något av en djungel.... Hur vet man vad som passar just min rulle och framförallt - hur vet man vad som kan vara värt att uppgradera?
    Spontant gissar jag att en ny vev kan vara intressant och kanske även att byta linspridaren mot en kullagrad med keramisk knivbult. Men bromsen - vinner man något på att uppgradera den och till vad i så fall? Jag är inte så insatt i ambassadeur ännu så det är lite svårt att veta vad som redan är bra på min rulle och vad som kan uppgraderas och om det är värt det.
    Här har du lista på Abu:s egna trim med artikelnummer. http://www.fiskesnack.com/forum/show...elar-prislista
    Mest prisvärda trimmet enligt mig. Grund spole, lättad linförare och keramisk knivbult. Bara det kommer göra skillnad på din rulle. Om du vill gå all in ->lägg till en dubbelt kullagrad linspridare, dubbelt kullagrat mellandrev, keramiska kullager för spolen. Räkna med tätare serviceintervall ffa för kullagrena vid linspridaren då massa skit samlas där. Komplettera med tg red label/yellow label.
    Vet ej om du har carbon Matrix broms som standard, men den är jämn och stark. En dålig broms är ryckig och ojämn.
    Trimmen ska passa din rulle.

Kommentera

Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
      Här har du lista på Abu:s egna trim med artikelnummer. http://www.fiskesnack.com/forum/show...elar-prislista
      Mest prisvärda trimmet enligt mig. Grund spole, lättad linförare och keramisk knivbult. Bara det kommer göra skillnad på din rulle. Om du vill gå all in ->lägg till en dubbelt kullagrad linspridare, dubbelt kullagrat mellandrev, keramiska kullager för spolen. Räkna med tätare serviceintervall ffa för kullagrena vid linspridaren då massa skit samlas där. Komplettera med tg red label/yellow label.
      Vet ej om du har carbon Matrix broms som standard, men den är jämn och stark. En dålig broms är ryckig och ojämn.
      Trimmen ska passa din rulle.

Jo det skall vara Carbon Matrix broms på denna rullen, skall kolla lite på den listan och se vad som passar både rulle och plånbok.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
      3 svar
      2 860 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Swangsta  
      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57