Vertical jigging - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vertical jigging

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av snickarn Visa inlägg
    testade vj för första gången nu för ett par månader sedan, första passet resulterade i tio landade gösar största ca 5 kilo . blev sådär lagom biten av det.
    nu har jag köpt vjbåt elmotor trailer till lillbåten och andra absolut nödvändiga småprylar, hur ska detta sluta?
    Haha! det där låter precis som en annan! dock letar jag båt för tillfället
    Man fastnar lätt!

Kommentera

Det där med linbrott har jag upplevt med flätade linor på korta håll. Tror att man får ta hänsyn till att allt är lite stummar, och lätta på slirbromsen en aning (jämfört med gamla nylonlinor). Nån som hars amma erfarenhet?

Kommentera

Tack för alla svar! Tror nog att det blir opticen ändå, jag vill inte ha fireline iaf, inte helt nöjd med den.

Kul att få lite omväxling, om inte jerkspöt hade gått av så hade jag nog inte testat denna metod på ett tag, men jag ångrar inte en sekund. Det ska bli askul!

Kommentera

Jag har fått Opticen rekommenderad till mig av Görans sportfiske.
          Tydligen är den väldigt bra för just VJ.
          Jag gillar att det är tvåfärgat i omgångar, man kan nog uppskatta betes-djupet på ett helt annat sätt vilket kan vara bra om man snipear pelagisk gös.
          Det kommer bli min nästa lina garanterat.

Kommentera

Ursprungligen postat av Toni D Visa inlägg
            Jag har fått Opticen rekommenderad till mig av Görans sportfiske.
            Tydligen är den väldigt bra för just VJ.
            Jag gillar att det är tvåfärgat i omgångar, man kan nog uppskatta betes-djupet på ett helt annat sätt vilket kan vara bra om man snipear pelagisk gös.
            Det kommer bli min nästa lina garanterat.
            Det fick bli den, verkar som en trevlig lina. Tycker också om att det är tvåfärgat, som du säger ger det ju större möjlighet att rikta in sig på de pelagiska godbitarna

Kommentera

Ursprungligen postat av ackeliba Visa inlägg
              Det fick bli den, verkar som en trevlig lina. Tycker också om att det är tvåfärgat, som du säger ger det ju större möjlighet att rikta in sig på de pelagiska godbitarna

Hmm.. blev nu mycket nyfiken på denna lina efter den här tråden hur har inte lust att slänga iväg något tips om vart man köper den till bra pris? =)

Kommentera

körde den linan till vanligt jiggfiske. direkt värdelös. gick av utan minsta belastning. har inte testat den till vj men jag skulle köpt fireline, den där vita, alla dagar i veckan. den funkar hur bra som helst. kör 0,10 till vertical o jigg.

men envisas med o kör tvåfärgad skitlina ni

skitfiske på er!
                -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

Ursprungligen postat av Metamorfos Visa inlägg
                  Hmm.. blev nu mycket nyfiken på denna lina efter den här tråden hur har inte lust att slänga iväg något tips om vart man köper den till bra pris? =)
                  Vet inte vart man köper den till bra pris, jag betalade 249 pengar ( eller jag fick lite sänkt förresten ) Är nog rätt lika i pris men du kan ju leta lite efter utförsäljning

Ursprungligen postat av Hasse-Halvljus Visa inlägg
                  körde den linan till vanligt jiggfiske. direkt värdelös. gick av utan minsta belastning. har inte testat den till vj men jag skulle köpt fireline, den där vita, alla dagar i veckan. den funkar hur bra som helst. kör 0,10 till vertical o jigg.

men envisas med o kör tvåfärgad skitlina ni

skitfiske på er!
                  Haha Metamorfos prova linan du, var inte rädd för Hasse-Halvljus, han brukar såga prylar .Jag kan ännu inte säga om den är bra elr inte än, den måste nötas lite först.

Kommentera

Ursprungligen postat av ackeliba Visa inlägg
                    Vet inte vart man köper den till bra pris, jag betalade 249 pengar ( eller jag fick lite sänkt förresten ) Är nog rätt lika i pris men du kan ju leta lite efter utförsäljning
                    Okej, man får väl kolla sig runt lite helt enkelt För den verkar ju intressant minst sagt!

Haha Metamorfos prova linan du, var inte rädd för Hasse-Halvljus, han brukar såga prylar .Jag kan ännu inte säga om den är bra elr inte än, den måste nötas lite först.
                    Haha! ja den bästa slutsatsen är ju inte dragen förens man testat själv =>
                    Men jag är fortfarande väldigt nöjd med min (ROSA) 0.10 fireline. Har fler multirullar som jag använder mig av så vore kul att ha båda och jämföra

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 268 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B