Äntligen jerkbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Äntligen jerkbait

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Äntligen jerkbait

Nu har jag äntligen fått testa jerkbait fiske!!
    Kommer aldrig mer och hålla i en haspelrulle i hela mitt liv!!

Köpte mig en Ambassadeur 5601 JB, och en 6 fot 2-delat spö (minns inte märket men den var inte lika styv som buster stiff)

Det som jag fruktade mest var att kunna kasta ut betet utan att få skatbo, men det var inga konstigheter trots att jag aldrig hållt i en multirulle innan Började som det förslogs i andra trådar med att ha mycket broms, och efter hand lätta på den, gick skitbra!

Men jag måste säga att det är väldigt kämpigt och få betet (buster jerk) att "dansa" som den ska?!?!? riktigt svårt och rycka och veva hem lina samtidigt tycker jag......

Har ni några tips som jag bör känna till??

Eller finns det någon kunnig som är sugen på och ta ett pass och dela med sig av sina erfarenheter

hör av er, har semester nu med massa ledig tid!!

//Homan
    Senast ändrad av homanshah; 2009-07-31, 23:28.

tja.förmodligen så gör du som jag gjorde i början.trodde det krävdes mer kraft än vad som egentligen behövs.Det räcker egentligen med att man slappnar av och låter spöts tyngd arbeta för att en bj ska skära ut.första gången jag provade jerkbait så tyckte jag att ryggen och handled fick väldiga påfrestningar men det bästa är att slappna av så man inte har axlarna uppe över öronen.Att ta hem lina så man har kontakt med betet tar några pass innan man har full kläm på.Har du en bj shallow så prova att fiska lite med den på något ställe med klart vatten så ser du hur betet beter sig och att det inte behövs mycket kraft utan mycket kraft kan ofta förstöra gången istället.Det viktigaste är att du tar hem betet så att det inte beter sig likadant ela tiden.Gör olika långa ryck och variera hastigheten ibland fungerar det riktigt bra tt kasta ut och tokveva hem dem med spinnstopp.Det är det största felet som vi alla gör att vi tror att ett bete ska fiskas på ett visst sätt men experimenterande är det man lär sig på.

Kommentera

tjena crotalus81!

Låter vettigt det du säger, ska testa och ta det lite lugnare då imrogon så får vi se hur det går

Har ingen bj shallow, men det ska nog också köpas imorgon och hoppas på att hitta lite klart vatten och experimentera med rycken!!

Tack för tipsen!!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
      1 690 svar
      373 499 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg TiSo