Köpte en Blue Fox Buzzer förra året som jag inte har använt. Igår var jag och fiskade i en sjö med mycket näckrosor och kom på att jag hade min buzzer liggandes längst ner i fiskelådan.
Satte på den och kastade rakt in i "skiten", efter ca 1 sekund kom en tvåkilosgädda som skjuten ur en kanon och flög rakt upp i luften. Den missade och försvann ner under näckrosorna igen. Kastade tre gånger till och samma sak hände varje gång. På femte kastet satt den och kunde vevas in.
Åkte några meter till och kastade, då kom det två gäddor samtidigt, en satt direkt och en flög upp ur vattnet...
Fick sedan också den andra gäddan.
Slutsats: Fasen va kul jag hade! Ska köpa fler såna till min fiskelåda
Satte på den och kastade rakt in i "skiten", efter ca 1 sekund kom en tvåkilosgädda som skjuten ur en kanon och flög rakt upp i luften. Den missade och försvann ner under näckrosorna igen. Kastade tre gånger till och samma sak hände varje gång. På femte kastet satt den och kunde vevas in.
Åkte några meter till och kastade, då kom det två gäddor samtidigt, en satt direkt och en flög upp ur vattnet...
Fick sedan också den andra gäddan.
Slutsats: Fasen va kul jag hade! Ska köpa fler såna till min fiskelåda
Jag har själv bara fått små snipor på (1-2kg), men jag var med om en fiskare som landade en 7kg+ gädda på buzzer, just fiskat vid näckrosor... Mums!
Kommentera